Allmänt

Gult.

Hejsan.
Man kan ju nästan säga att det är påsktider nu, och det älskar jag verkligen.
Även om just gul färg inte är mina absoluta favoritfärg, så har jag någon slags hatkärlek till just gult.
Fast jag ofta väljer bort det mesta som är gult, så är det som om den gula färgen bestämt sig för att välja mig...
 
All växtlighet som är gul, tycks ha extra växtkraft hemma hos mig. Jag tror att gult är den starkaste av alla färger. Se bara på en maskros. Finns det någon växt som har större kraft?
Och vem kan låt bli att älska de underbara påskliljorna till exempel??
Gult är inte fult, gult är vackert ... även om jag inte alltid gillar det.
 

Kvällens citat:
 
Alla har vi en gemensam
bokstavskombination ...
.... VIP
 
Så är det såklart, alla är vi "väldigt viktiga personer". Du, jag och alla i hela världen!! Bruna, vita, svarta och gula, all är vi VIP.
 
Ha en fin kväll och kram.
Annika
 
 
 
#1 - - Anonym:

Jag älskar gult. Men köper inte gula kläder. Kommer du i håg att vi såg så bleka o sjuka ut i gult, enligt Ingrid? 😊

Svar: Ja det stämmer nog, det känner jag igen. Men en av oss hade en gul kostym ... det var nog jag ... jösses... haha ....
Annika Olsson

#2 - - margarethavilhelmsson:

Blir glad av den gula färgen, förknippar gult med våren. Det beror nog på att påskliljorna blommar då. Gula blommor gillar jag, dom lyser upp. Kläder som är gula är jag inte förtjust i.

Svar: Ja jag börjar mer och mer gilla gult. Solrosor tex ... ljuvliga. Ha en fin dag och kram.
Annika Olsson