Allmänt

Enjoy every moment!

Hejsan.
Enjoy every moment - precis de orden skrev min dotter på sin instagram och det är precis det som är den stora hemligheten.
Njut av varenda ögonblick!
 

Även om den här påsken inte har bjudit på det vårväder som vi och de flesta med oss önskat så har det varit alldeles fantastiskt!
 
Min skärtorsdag började med ett besök hos min sjukgymnast i Malmö. En underbar kvinna som tagit mina problem på största allvar och hjälpt mig till en trygg vård och en förhoppning om att slippa operation. Tiden får utvisa hur allt blir med den saken.
 

Det var på hemvägen som vädret började busa till det. Ju närmare Gyllebo vi kom ju mer vinter blev det.
 

På eftermiddagen hade vädret övergått till en riktig typisk Österlenstorm, och det var bara för oss att tända fyr i kaminen och mysa och pyssla inne i stugan.
 

Utanför huset la sig snön åter i driver över hela trädgården. Jag kunde höra hur vinden ven i trädtopparna. Lilla Lykke tycktes älska att än en gång ha lite snöstorm här hemma.
 

På långfredagen vaknade vi upp till den vackraste av dagar. Allting var alldeles vitt och solen strålade från en blå himlen.
Jag vandrade en kort runda med hundarna och njöt till fullo av varenda ögonblick. Tacksam att kunna vara med om allt det underbara, även om det inte var på det viset som man förväntat sig att en påsk ska vara. Det här var ju sååå mycket bättre än ett piskande kallt hällregn till exempel. Allting kan bli minst lika bra, fast det inte alltid blir som man förväntar att det ska bli.
 
Enjoy every moment!
 
Njut av mina morgonbilder från ett bedårande Gyllebo den tidiga långfredagsmorgonen.
 

Dagens citat:
 
Lyckliga är de som tar allting som det kommer,
de som inte klagar, och de som är tacksam för det lilla i livet.
 
Ha en riktigt bra dag, gilla läget och njut av de små sakerna i livet.
Kram Annika