Allmänt

Energipåfyllning.

Hejsan.
Det är nu vi som mest behöver fylla på vårt energiförråd.
 Det är nu på våren vi också är som mest sköra och känsliga. Precis som allt annat i naturen. Som de spröd små skotten som sakta börjar titta fram.
Nu när ljuset återvänder börjar vi ge våra växter extra gödning, precis detsamma måste vi göra med oss själva.
Lite nätt och försiktigt måste man se till att skapa sådant som ger livslust och energi. Men bara litegrann i början, annars kanske vi blir som växterna om det går för fort ... då blir vi långa och rangliga, och till sist bryts vi av på mitten.
Vi måste pausa livet lite helt enkelt och tillför energi i små portioner!
 

För mig kan lite blommor skapa den där energin jag behöver.
Just nu har jag mitt hem fyllt av tulpaner från Eklaholm. Som vanligt stod de gula tulpanerna där och kallade på mig, knallgula med inslag av rött.
 

På köksbänken står en liten kungsängslilja och förgyller mina dagar. Så spröda och veka ser de ut, men så ljuvligt vackra när de slår ut.
Så påminner de mig om min mamma Ingrid som älskade dessa vårlökar.
 

Dagens citat:
 
Så som du väljer att se på dig själv,
kommer du även att förvänta dig att
andra kommer att se på dig.
 
Se positivt på er själva, allting känns så mycket bättre då ... och det smittar.
Varenda människor har saker de inte gillar med sig själv, men också saker de faktiskt är riktigt nöjda med. Tänk lite extra på det där som är bra med just dig!!
Ha en fin kväll och kram
Annika
 
 
 
#1 - - Malin B:

Jag är så glad över att jag sprang in i din energigivande blogg härom dagen.
Längtar efter dina kloka ord och citat. 🙂

Svar: Du är så välkommen hit till min blogg. Kram kram.
Annika Olsson

#2 - - JUNITJEJ:

Så fina tulpaner!

Svar: Ja visst är de bedårande! Kram på dig.
Annika Olsson