Allmänt

En fetstor grattiskram till min älskade unge.

Hejsan
Idag fyller min yngsta dotter Emmy år.
Som många av er vet, är hon just nu på andra sidan jordklotet och jobbar som mjölkerska.
Egentligen hade jag bara önskat att det gick att sätta sig i en rymdraket, blunda och knäppa med fingrarna ... vips skulle jag vara där hos henne. Då skulle jag gett henne den största, varmaste mammakramen som världen någonsin skådat.
Istället får det bli här på bloggen jag skickar mitt grattis i år.
 

Att fira sina barns födelsedagar är ju lite som att fira sin egen största upplevelse i livet. Upplevelsen att sätta ett liv till världen.
Det sa Emmy till mig när hon fyllde 20 ...
-mamma, det är ju du också som ska firas idag, du har ju krystat ut mig, så vi borde fira den här dagen tillsammans du och jag ...
 
 

Älskade lilla Emmy, vilken gåva du varit för mig och vår familj. 
Förra året var du bortrest även då på din födelsedag, fast jag såg till att ta igen den några veckor efteråt och då hade vi det så här trevligt.
I år står min tillit till din bästa vän Matilda, att hon gör din dag oförglömlig ... fast det vet jag såklart att hon kommer att göra.
 

Jag längtar efter att jag får ge dig, Emmy, en stor kram. Jag längtar efter att få sitta och dricka kaffe tillsammans med dig och prata om sånt där mellan himmel och jord som vi alltid brukar göra - du och jag.
Att få känna skrattet bubbla av allt tokigt du säger, men som ofta har ett stråk av stor klokskap.
Jag längtar efter hela ditt väsen Emmy.
 
 
Ett stort varmt grattis på din 23 års dag Emmy ...
 
... och oroa dig inte för vad du ska bli i livet. Livet är här och nu och du är redan något ... du är en underbar person och det är egentligen allt som räknas!!!!
 
 
Ha en fin dag Emmy och var rädd om dig.
Och till alla er andra önskar jag såklart också en fin dag.
 
Dagens citat:
 
Framtiden intresserar mig,
jag ska leva resten av mitt
liv i den.
 
Kram Annika
 
 
#1 - - EVELINA:

Vad kul, stort grattis till Emmy!! Förstår att det är jobbigt att vara på varsin sida av jordklotet, men hoppas ni kan fira extramycket sedan när ni ses i stället :)

Svar: Det kommer vi att göra när hon kommer hem, och såklart unnar jag min tös den här fantastiska upplevelsen. Kram på dig Evelina.
Annika Olsson