Allmänt

"Böst" vid det lilla huset.

Hejsan.
I veckan begav jag mig ut för att titta till vårt lilla attefallsbygge. Det där lilla huset vi bygger åt en kund här på Österlen. 
Det är alltid så spännande att komma dit ut och se vad som hänt på byggarbetsplatsen och se hur allting blir.
 

Här hemma i Gyllebo var allt lugnt och stilla när jag körde iväg. Vi hade nästan inte en snöflinga överhuvudtaget.
Men läget förändras efterhand som jag körde. På äkta Österlenskt vis blev det mer och mer "böst".
 
 

Ute vid huset hade det kommit en hel del snö och mer hade utlovats enligt väderrapporten. 
Snickarna hade inomhusjobb så de hade det varmt och gott där de gick inne i det lilla huset och satte panel för glatta livet.
 

När grabbarna gick för att hålla frukost passade jag på att vandra ner om till havet.
Så underbart vackert med de busiga havet, de vilda vågorna, den hotfulla himmeln och den vita oskuldsfulla snön.
 

I boden var det varmt och skönt och kaffedoften låg tung. Jag satt en stund och dryftade viktigheter innan jag tackade för mig och gav mig mot Gyllebo igen. Tacksam för att min lilla bruna bil har både fyrhjulsdrift och dubbade däck.
 

Vi bygger gärna små hus i den Österlenska snöyran om så önskas.
Vår hemsida hittar ni här.
 
 
 Dagens citat:
 
När någon gör dig illa gång på gång,
tänk att det är som ett sandpapper.
De skrapar och plågar dig nu, men
om ett tag kommer du att vara polerad
och skinande blank, medan de kommer att
vara förbrukade och oanvändbara.
 
Ha en fin dag och kram.
Annika