Allmänt

Påskfrukost och en smula vänlighet.

Hejsan.
Nu är påsken så skälvande nära.
Många har kanske just slutat sin arbetsvecka, medan andra har en dag kvar. Några av er måste jobba oavsett röda dagar eller inte. Till alla er som måste jobba vill jag skicka en tacksam tanke. Det är ni som håller allting igång, det är ni som gör att vi andra kan njuta av helgen, känna oss trygga och må gott!
 
Vi har inte så väldigt mycket planerat inför påsken, jag och Stefan, och det är precis så vi vill ha det i år. Men vi ska njuta av god påskmat såklart och hitta på en del mysiga saker!
 

Visst är det mysigt att njuta av en långfrukost såhär i påsktider. Att duka lite extra fint, tända ljus och äta lite mer än vanligt. Att för några dagar skippa alla tankar på att hålla igen, oron över bikinikroppen och vågen. Helt enkelt bara njuta av alla goda smaker.
 

De vackra små äggljusen har min fina vän Tina gjort. Jag måste ju såklart tipsa om att hon har öppet i sin ljuskällare nästan hela påsken. Ni hittar henne i Ilstorp, ca en mil norr om Brösarp.
 
Mina tulpaner från Eklaholm har bara blivit vackrare och vackrare. Jag vill verkligen också åldras som en tulpan ... fast kanske inte fullt så fort förstås.
 

Dagens citat:
 
Många frågar, var kommer
du ifrån?
Men färre är nyfikna på,
vart är du på väg?
 
Ta det nu lite varligt i trafiken och var extra vänliga mot varandra och alla de som jobbar och sliter.
Förmodligen kommer servicen i butiker och affärer att vara lite sämre än vanligt. Det beror inte på att personalen som jobbar plötsligt blivit lata och arbetar saktare. Anledningen är att de helt enkelt inte är bemannade med så många personer som vanligt. 
Ge varandra det där extra leendet istället för att sucka över att köerna är långa. Allting känns bättre för oss alla då.
Jag är ledig och jag har all anledning att le och vara vänlig!
 
Ha det bra.
Kram Annika
 
 
 
 
 
 
#1 - - Villa Ryttarängen:

Vilka kloka ord. Klart man ska tänka så om man nu måste köa och trängas i Påsk. Brösarp klingar så gott i mina öron och jag får en så stark längtan till mina rötter plötsligt. Vart jag är på väg? Ja det undrar jag också... Kraaaaam Pia

Svar: Haha ... nä inte alltid lätt att veta vart man är på väg ... kanske inte tänka så mycket utan mer känna ... Brösarp är speciellt för mig också, där gick jag i skolan, där fick jag min första kyss ... Jag önskar dig en härlig påsk Pia. Kram på dig.
Annika Olsson