Allmänt

Tecken på kärlek finns överallt.

Hej hej
Jag kan själv höra att jag hörs som Björn Ranelid när jag formulerar kvällens överskrift.
En romantisk liten röst inom mig, med en syn på livet som höjer kärleken högt till skyarna, över allting annat.
Kanske är jag helt enkelt en kvinnlig form av Björn ...
 
 
Men det är faktiskt så att med en macrolins på min kamera så får jag en annan syn på världen runt mig. Jag kan se det lilla livet och fokuserar på detaljerna. Som alla små hjärtan som gömmer sig i en vanlig lupin till exempel.
Har ni också lagt märke till dem? Så underbara.
 
 
Jag kan även se en lemniskata, ett tecken som många bär runt sin hals. Andra låter tatuera in tecknet på sin kropp. Det jag menar är den liggande åttan som symboliserar oändligheten. Evighetstecknet.
Det där tecknet finns i en av mina små, små bedårande blommor. Kan ni också se det? Längst ner i den främre blomman.
 
 

Jag älskar att vandra runt med min kamera och fånga saker. Det finns såklart annat än bara kärlekstecken. 
Det finns blommor utan några särskilda synliga tecken. Bara blommor... fast de är på sitt vis också tecken på kärlek tycker jag.
 
 
 
 Kaprifolen ser ut som två händer som tar emot något. En symbol för ett mottagande av en kärleksgåva tänker jag. Visst ser ni också det?
 

Den gulliga humlan studsar runt från blomma till blomma som om den leker en kär lek.
Kärleks lek.
 

Och som en påminnelse av min egen stora kärlek så blommar den klematis jag planterade i fjor. En skönhet i vitt och rosa.
Det var den där helgen då jag var ensam hemma, Stefan låg allvarligt sjuk på intensiven i Lund och jag var bara tvungen att göra något för att skingra tankarna. Då körde jag och köpte lite plantor och grävde och slet. Nu blommar den med underbara blommor som en påminnelse om att det gick bra.
En kärlekssymbol för oss.
 
 
Kvällens citat:
 
Om du älskar två personer samtidigt,
välj den andra.
För hade du verkligen älskat
den förste hade du inte blivit
förälskad i den andra.
 
//Johnny Depp
 
Det blev mycket kärleksprat ikväll.
Kanske hade jag och Ranelid kunnat skriva en bok om kärleken tillsammans - den hade nog blivit bra.
Han kan stå för språket och märkvärdiga ord, så kan jag fotografera blommor och bin och sånt ... Sen är det bara en boktitel som ska till och succén hade varit ett faktum ...
 
haha ...
 
Ha det gott och kram på er 
Annika
 
 
#1 - - gerd hansson:

Gör det Annika tag kontakt med Ranelid.Jag kan vara först att köpa den.Kram

Svar: Haha... vi får se ...kanske stannar jag till och beundrar hans nya garage som han byggt ...
Annika Olsson

#2 - - Mia:

Vilka otroligt vackra bilder och vilken mysig blogg du har :)

Svar: Tusen tack, så glad jag blir för dina ord. Ha en fin dag och kram.
Annika Olsson