Allmänt

Snart flygfärdiga.

Hej hej
Oj oj vad det är brådis runt om i Gyllebo nu. Vi har fågelfamiljer i nästan precis varenda holk hos oss, och det är så kul.
När jag går runt i trädgården så kan jag höra hur det kvittrar och piper överallt.
I en holk som vi satt upp lite provisoriskt bor en talgoxefamilj. De flyger in och ut i skytteltrafik, och jag bara häpnar över hur fort de kan hitta nya små larver att transportera in till de hungriga små ungarna.
 

En annan fågelfamilj som har bråda dagar är rödstjärtsfamiljen. Det är de som bor i  det "lutande fågelhuset".  Det där fågelhuset står mer och mer på sniskan för varje dag som går, så nu längtar jag bara efter att de skräniga ungarna ska bli flygfärdiga och ge sig ut i vida världen. Då ska jag få ordning och reda på det där sneda fågelhuset.
 

Ännu finns det gott om härliga smörblommor att plocka in. Även om den mesta växtligheten lider av torkan och liksom bara krymper ihop och torkar nu. Smörblommorna trivs där det är våtmark så än så länge är de frodiga och fina.
 
 
 
Varje kväll sätter jag ut lite skålar med vatten till igelkottarna. Varje kväll springer småhundarna bakefter och dricker så mycket de orkar av de där skålarna. Precis som om det vattnet är så mycket godare än deras eget...
 

Kvällens citat:
 
En människa som har en klocka
vet alltid tiden.
En som har två klockor,
är aldrig riktigt säker.
 
Ha en skön kväll
Annika