Allmänt

Regnet kom och fuktade våra läppar.

Hej hej
 
(Innehåller affiliatelänkar)
 
Vi hade blivit lovade regn. På väderleksrapporterna kunde man se att det skulle bli mulet med stora svulstiga, blåa regndroppar. De såg nästan ut som sagoregndroppar på väderkartan.
 
-po dansken lovar di åsse raijn, sa Stefan där han satt med näsan i sin smartphone.
 
För det är så vi gör här på Österlen. Vi kikar på den danska väderleksrapporten, eftersom den ofta stämmer bättre än den svenska prognosen. Vi brukar få ungefär samma väder som de har på Bornholm.
Och nog blev det regn ...
 
 

Ungefär 2 mm regn kom det. Det var inte mer än att det fuktade marken och de stackars törstiga binas läppar.
Lika fort som de regnade ner, lika fort avdunstade det och torkade upp igen.
 

Jaja, det blev som det blev och det var bara för mig att knalla runt med min vattenkanna även den kvällen.
De blommor som jag vattnar, de växer så det knakar nu, medan resten är torrt som fnöske.
 

Sommarblommorna på min gamla stege tycks även de njuta av vädret. Och det förstås, de flesta blommor vill ha sol och värme, och vatten det konkar jag ju dit.
 

Så är det ju den här potatisodlingen...
Vad tror ni egentligen om den? Den växer något alldeles galet och från vintunnorna är det som om det växer höga djungelträd nu. Men då kan man faktiskt undra hur det ser ut under ytan. Finns där egentligen tillstymmelsen till några knölar?
Fast jag njuter av mina odling och i värsta fall så finns det säkert nypotatisar i affären till midsommar.
 

Något annat som växer för varje år, det är min komposthög som finns uppe i skämshörnet i trädgården.
Nu har vi satt upp ett vackert kastanjestaket för att det ska se lite vackrare ut.
Jag älskar kastanjestaket och nu har jag vilda planer på hur jag ska bygga fler små rum i min trädgård med sådana små staket. Fast jag kan se Stefans trötta blick, så jag får besinna mig en smula och bara ta allt lite mer pö om pö.
 

Dagens citat:
 
Det finns inget skönhetsmedel
som går upp mot lycka.
 
Det är så sant. Min trädgård skänker mig en sann lycka och inte behövs det någon makeup för att strosa runt i sin lilla täppa inte.
 
Ha det bra och kram på er.
Annika
 
(bild tagen av min man Stefan Olsson, vilket nästan syns på mitt ansiktsuttryck... haha... )
 
När jag har klänningar på mig så brukar jag få förfrågningar på var de kommer ifrån.
Det här är en härlig bomullsklänning som jag klickade hem från Indiskan förra sommaren.
Kika in där och fynda, där finns det härligaste sommarklänningarna och just nu är det fri frakt på köp över 199 kronor. Det finns ju inget skönare att ha på sommaren, än mjuka svala klänningar.
Tröjan jag har över, är en tunn härlig sommartröja från Odd Molly. Fler fina sommarklänningar och Odd Molly plagg hittar man här hos Bubbleroom.
Vem vill inte ha en ljuvlig klänning till midsommar?? Jag har en sprillans ny som hänger och inväntar sommarens största helg.
 
Kram igen.