Allmänt

Min trädgård i närbild.

Hej hej
I år har det varit som om allting blommat på samma gång. Som en enda stor trädgårdsexplosion har ägt rum.
Jag undrar lite hur det kommer att se ut i augusti. Vad finns det då kvar som kan blomma?
Säkerligen något! Tistlarna kanske ...
 
 
Jag älskar att ströva runt med min kamera och föreviga alla vackra växter lite mer i närbild. Fast det vet ni ju redan. Ja, jag brukar ju tjatar om det ganska ofta. Jag upprepar mig, som de flesta människor gör.
 
Vet ni? Vi har alla ungefär 60.000 tankar om dagen. Och då är 90% av dem precis samma som vi hade igår. Så, ja, då blir det ju lätt att man tjatar och upprepar saker. Man kan nog kalla det för mänskligt.
Nåväl, det där var en parentes.
 
Just nu har alla rosor börjat slå ut hos mig. Så härligt vackra.
 

Jag har hört att det är rosornas år i år. En sommar som tydligen passar extra bra om man är en ros. Ett gynnsamt rosår alltså.
Och nog ser mina rosor glada ut alltid!
 
 
I samma takt som rosorna verkar trivas, ser det ut som om de små lössen också trivs.
Extra tydligt framträder de på min älskade vita ståtliga ros vid orangeriet. Men även min fantastiska honungsros har lite småkryp på sig.
 

Visserligen gillar jag småkryp. Jag älskar att fånga dem på bild och se hur de verkligen ser ut. Men jag gillar ändå inte när de glupskt sätter i sig allt som växer i min lilla trädgård.
Delade känslor.
Men visst är den vacker, den lilla flugbaggen!
 

Kvällens citat:
 
Det sägs att det är kackel i hönsgården...
jag tror att det är skrock.
 
Med lite närgångna bilder från min trädgård önskar jag er alla en skön kväll.
I morgonkväll ska åtminstone jag lägga lite vilda sommarblommor under min kudden - skrock eller inte - jag brukar drömma om Stefan, och än så länge har det ju gått bra. Och följer det med någon liten lus eller flugbagge in så må det vara hänt.
 
Kram Annika