Allmänt

Glad midsommar 2018

Hej hej
Jag vill bara kika in lite hastigt och önska er alla en riktigt glad midsommar.
 
 
Kanske är ni i full gång med att fixa sillen och nubben. Eller med att duka och skrubba nypotatisen.
Alltså, ni känner väl till bästa sättet att skala många nypotatis. Häll dem alla i en spann och fram med högtryckstvätten. Ett kort sprut och allt är klart. På ungefär 4 sekunder, som den gode Uggla sjunger om.... fast i ett helt annat sammanhang.
 

Den här midsommartiden är så fantastisk. Allt är så vackert så man behöver nästan inte anstränga sig det minsta lilla. Maten är enkel och man får tid för annat. Jag älskar det.
Jag hade tänkt att binda mig en egen krans i år. Precis som jag gjorde när tjejerna var små. Då satt jag och knåpade ihop kransar tills fingertopparna ömmade. Sedan hade töserna kransarna på huvudet i några minuter innan de alla slängde dem av sig.
Men det blir en köpt krans i år också ... den får ni se i ett annat inlägg ...
 

Midsommarafton kan innebär en stor bullrig fest. Men det kan också vara en liten ensam tillställning med någon man håller kär. Kanske är det några av er som firar kvällen alldeles ensamma i hemmets lugna vrå.
Till er alla vill jag skicka en hälsning.
En varm hälsning och en önskan om en fin och glad midsommar.
 
 
 
Kvällens citat:
 
Älska din nästa,
och om han är lång, snygg och farlig
kan det väl inte vara så svårt?
 
En glá och go midsommarkram från mig.
Annika
 
 
 
#1 - - Anonym:

Tack detsamma från Susanne🌺

Svar: Kramiz.
Annika Olsson