Allmänt

Att ge varandra av sin tid.

Hejsan
Tiden är för mig det mest värdefulla jag har. Att ge min tid till någon, eller att få någon annans tid.
Det är väl de dyrbaraste och finaste vi kan ge varandra. Ingenting är värt mer.
 
Jag tänker mer och mer på att vara rädd om min tid. Att inte ägna min tid åt meningslösa saker. Då tänker jag särkskilt på min mentala tid. Vad jag gör rent fysiskt gör spelar mindre roll så länge sinnet är glatt.
 
Just nu är jag överlycklig över att kunna ge min tid till Emmy lite då och då. Och ännu mer tacksam över att hon ger lite av sin tid till mig. Tillsammans skapar vi vackra minnen och utbyter tankar.
 
 
 
Jag njuter för fullt av små vanliga vardagssaker. Att väcka en familjemedlem en vanlig vardagsmorgon, kan vara fantastiskt. Om man bara ger sig tiden att njuta av stunden.
Även om vårt efterlängtade gästrum inte på långa vägar är klart, så är det kanske den här tiden som är den bästa i livet. För livet bryr sig inte om ifall man har det lite provisoriskt i TV rummet. Livet pågår för fullt, och det har inte tid att vänta på att allt ska bli perfekt.
 

Att lägga ifrån sig telefonerna och verkligen prata med varandra vid frukosten är en sak som betyder så väldigt mycket.
Jag älskar de här stunderna, och min dotter Emmy är bra på det. Hon är bra på att göra en sak i taget. Pratar man så pratar man med varandra, då tittar man inte på telefonen samtidigt. I min familj så är det Emmy som är bäst på att göra bara en sak i taget.
 

Och allra bäst pratar man när man är ute och går. Det är som om orden flyter lite mer fritt och det enda som upptar sinnet är naturen runt omkring. Att vandra en stund varje dag är väl investerad tid, både för sinne och kropp.
 
 
Vänta inte på att allt ska bli klart eller på att allt ska bli perfekt.
Njut här och nu.
 
Att njuta av nuet behöver inte betyda att man inte gör tråkiga saker.
Det handlar mer om att njuta fast man gör tråkiga saker.
 
I fredagskväll tvättade jag husets alla fönster utvändigt. En underbart härlig kväll och jag mådde så fantastiskt bra av att strosa runt huset och tvätta och få bort allt smuts. Jag mådde bra, eftersom jag bestämt mig för att njuta av kvällen. Fredagsmys på hög nivå. Detta trots att fönsterputsning ligger väldigt långt ner på min favoritlista.
Tänk vad tankens kraft kan göra...
 
 
 
Dagens citat:
 
Förstora och förstärk
det som är bra.
 
Gör det kära ni, på så vis finns det tillsist ingen plats kvar för det som är dåligt och tråkigt.
Och ge dem ni älskar tid!
 
För tid är inte pengar, tid är kärlek.
(citat av mig själv)
 
Ha det fint och kram
Annika
 
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Så rätt du har när du säger att det finaste man kan ge är sin tid. Agneta

Svar: Tack. Kram.
Annika Olsson