Allmänt

Min spindellilja blommar.

Hej hej
Ikväll vill jag bara kika och berätta att äntligen har min spindellilja fått sin första blomma.
Kanske är det för att den trivs och mår gott. Men det kan också vara ett rop på hjälp, särskilt nu när Stefan haft hand om skötseln ett tag.
 

Det var i fjor som jag delade på hela min planta. Om det kan man läsa sist i inlägget här:
Min blomma är inte lika stor och tjusig som de vilda plantorna som växte på ön Kuredu. Men lite rolig är den allt.
 

Äntligen börjar jag bli fri från min urinvägsinfektion.
Doktorn hade såklart inte riktigt tid med mig, men jag har själv behandlat med lite husmorsknep. Jag har druckit en massa vatten och till det har jag smaskat i mig tre hela citroner i ett svep. Sedan hittade jag lite medikamenter i Stefans medicinskåp. Visserligen står det att de var mot prostatabesvär, men de verkar funka bra för annat också.
 

Så måste jag tacka vår underbara personal på Stefan Hantverkarn för den fina sommarpresent som vi fick.
Salladen smakade fantastiskt bra serverad på detta underbara fat.
Tack för de "mina pågar".
 
 
 
Kvällens citat:
 
Ibland går jag runt och är glad
utan att veta varför - det är nog
därför jag är glad.
 
Ha en härlig kväll och kram på er alla.
Annika