Allmänt

Lite aldrig på någon som är full.

Hej hej
Jag tänkte bara kika in här med en klagan.
Det gäller den där blodmånen som utlovades för några dagar sedan.
 

När den stora sensationen skulle gå av stapeln så var jag redo. När kvällen kom så blängde jag förtvivlat upp i skyn efter den där stora månen som alla talat om.
Det var en väldigt vacker och fin solnedgång, men någon måne såg jag inte röken av. Än mindre av planeten Mars, som man också skulle ha möjlighet att få se.
Kanske hade månen blivit blyg av all uppståndelse tänkte jag, och höll sig därför gömd bakom trädtopparna. Men fast jag tog bilen och körde ut där det var fritt fält, så gick den uslingen inte att se.
Jag gav upp och körde hem och kröp till sängs.
Prick klockan tolv vaknade jag upp igen av att något lyste mig i ögonen. Månen. Och den såg ut precis som en vanlig måne som var full. Vilken flopp.
 

Trots att jag kunde se att den inte alls var röd och vacker som den lovat, så gick jag sömndrucken upp och knäppte ett par halvtaskiga bilder på den. Som bevis på hur lurad jag blivit liksom.
 
 
Nej nu vet jag. Månen är väl som alla andra som är fulla - opålitliga, skrytsamma med en tendens att överdriva saker och ting. Fulla månar kan man då inte lita på.
Men det förstås, det kvittar hur full vår måne är, för han sluddrar aldrig, vinglar eller ramlar omkull och det får vi väl ändå högakta honom för.
Och en väldigt vacker solnedgång måste jag medge att jag fick se.
 
 
Kvällens citat:
 
Tänk när vi står på månen och säger:
-åhhh vilken vacker fulljord det är ikväll.
 
Ha en fin kväll.
Kram Annika
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Vi såg blodmånen så klart när vi var på Sifnos. Såååå vacker. Men omöjlig att fotografera med en mobil./Anita

Svar: Åhhh så härligt Anita. Ibland är det bättre att vara utan kamera, upplevelsen blir så stark i nuet istället. Kram på dig och fortsätt njuta av ert äventyr!
Annika Olsson

#2 - - gerd hansson:

Jag blev oxä lurad .När jag kunde se den var den gul som vanligt.

Svar: Äsch, det finns så många foto på internet... vi lever lika lycklig ändå. Kram på dig Gerd.
Annika Olsson