Allmänt

Små gulliga bebisar.

Hej hej
Tänkte bara kika in här ikväll med en triss foto från mitt bildarkiv.
 
Alla borde ha en sådan där vän som vet vad man brinner för. Som känner till de där lite konstiga böjelser man har, utan att man egentligen behöver säga något
Jag har en sådan vän. Min läromästare i fotografering. Han vet precis hur lycklig jag kan bli över små fina naturupplevelser.
En sommarkväll för en del år sedan upptäckte han två pyttesmå klumpar i ett spindelnät på sin grill. Genast ringde han upp mig med orden:
- Annika, skynda dig, ta med din kamera och macroobjektivet och kom hit. Nu med en gång ...
 
De där små små klumparna visade sig vara en massa små söta spindelbebisar. Om man försiktigt blåste lite grann på klumparna så spred de sig över hela spindelnätet. Så gulliga.
Jag har varken före eller efter den här gången, haft äran att stifta bekantskap med dessa små fina filurer. Den vackra korsspindelns ungar
 

För mig behöver en naturupplevelse inte vara en stor bastant älg i skogen, nej jag blir minst lika glad och lycklig över små vackra korsspindelungar.
Tack Mårten, och tack för allt du lärt mig ♥
(och såklart - kamerainställningen alltid på M ... M som i Mårten)
 
Kvällens citat:
 
Det man lär med glädje
glömmer man aldrig.
 
Ha en fin kväll.
Kram Annika
 
 
 
 
 
 
#1 - - Åsa:

jag trodde du menade hundarna o dina kameror
din familj mm
god natt vännen


Svar: Åhhh hoppas inte du har spindelfobi och blev rädd nu Åsa.Kram på dig.
Annika Olsson

#2 - - Åsa:

nej fobi har jag inte men jag tycker inte om getingar spindlar ormar ja det är väl en del finns säkert mer

Svar: Ja, man kan inte gilla allt här i världen Åsa. Jag älskar att fotografera alla djur, så jag ser mest det vackra ... men såklart känner jag ett visst obehag om jag möter vissa djur. Kram på dig.
Annika Olsson