Allmänt

Skaldjursfrossa och åksjuka.

Gomorron och hej på dig 2018!
Först vill jag börja med att önska alla en riktigt god fortsättning.
En liten enkel årskrönika bjuder jag på senare i eftermiddag, det lovar jag!
 
Jag hoppas att ni alla mår bra och startar det nya året på just ert bästa vis.
Själv ska jag kanske göra ett nytt "åkabil-försök" med lilla hunden Lykke idag.
Men först blir det årets första springrunda!
 
 

Det var ju för några dagar sedan som jag godtroget gav min lilla hund ett åksjukepiller, väntade en hel timme och gav mig sedan iväg. Åhhhh  jag var ju så säker på att det hela skulle gå bra - att hon skulle slippa må illa och kräkas med de nya pillerna.
 
 
Men jag hann inte mer än till kyrkan i Rörum förrän jag såg att min lilla hund började dregla väldigt oroväckande.
Molly, som normalt älskar att åka bil såg även hon lite smått äcklad ut. Man vet ju hur det känns när någon annan är illamående.
 

Båda hundarna fick fortsätta bilfärden sittande på golvet istället och halvvägs till Kivik kräktes Lykke upp hela frukosten på golvet i min gamla Volvo. Det där var inte hela världen, men jag tyckte så förtvivlat synd om henne. Hon vill ju så gärna följa med fast hon blir så dålig ...
 

Nu vädjar jag till den där lilla veterinären i Canada ... kan det finnas något annat att ta till mot åksjuka tro ??
 
 
 
Jag får helt enkelt ge det en chans till ....
 
Något helt annat ....

På instagram såg jag att min syster och pappa Kurt skulle mumsa i sig kräftor i mellandagarna. Både jag och Stefan blev också så himla sugna på det. Så därför passade vi på med en riktig skaldjursfrossa så här dagen före nyårsafton.
 
 
Det är så himla gott tycker jag.
Kräftor, räkor ... Att bara sitta länge, länge och sörpla.
 
 
Som bästa sällskap hade vi alla hundarna med på festligheterna.
Molly och Lykke på vars en stol sidan om oss. Johnny och lilla Snowie satt tålmodigt på golvet. Världens bästa gäng alltså!
 
 
 Dagens citat:
 
Det är ledsamt
att avsluta kapitel i
ditt liv, men om du
inte gör det kommer
du inte kunna skriva
nya och bättre
historier.
 
Nu får vi se till att skriva riktigt spännande kapitel,  så boken om året 2018 blir den bästa på länge.
Ha en skön första dag på nya året.
Kram på er.
Annika
 
 
 
 
#1 - - åsa:

ser alltid fram mot dina inlägg

Svar: Tack för du kikar in här Åsa och flr att du ger dig tid med en liten hälsning. Kram.
Annika Olsson

#2 - - Josefine (marilynette.blogg.se) ❤:

Jag svimmar så söt Lykke är!
Gott nytt år och god fortsättning :-)

Svar: Ja hon är en liten juvel. Gott nytt år till dig också.
Annika Olsson

#3 - - Josefine (marilynette.blogg.se) ❤:

Båda hundarna förresten! Skulle vilja sno en ;)

Svar: Haha ... ja de är gulliga. Kram.
Annika Olsson