Allmänt

Säg gäss till livet.

Gomorron
Om man bor i Gyllebo, då säger man "gäss till livet".
 
 
Om det är något här är gått om hos oss i Gyllebo, så är det just gäss.
På kvällarna kommer de inflygande över vårt stugområde i en skränande V-formation på himlen. De landar i sjön där de sedan övernattar. Tidigt på morgnarna lyfta de sedan för att flyga ut på böndernas fält och äta sig tjocka och feta av deras gröda.
 

Så är livet för gässen i Gyllebo.
... eller som min käre Stefan brukar säga:
-aj äm ä gås jo nås... 
 Det där är nog något han hört i en gammal Edvard Persson film tror jag.
 
 

Var morgon ser jag dem när vi vandrar på vår morgonrunda där vid sjön.
Mest mörkt och dystert har det varit dagarna efter nyår. Efter allt regn som kommit så är det rejält vått och kladdigt i markerna.
Livet kräver en stor dos humor, D-vitaminer och positivt tänkande, dagar som denna.
 

Jag ser till att stoppa i mig lite extra frukt vid den här tiden.
En kiwi om dagen är jag noga med, det lär vara särskilt bra för magen har jag fått höra. Jag vet egentligen inte om det stämmer, men det är rysligt gott i alla fall, och det är väl en anledning så god som någon att inmundiga en smarrig frukt.
 
 
 
 
 Dagens citat:
 
Ibland flyger tiden som en
fågel, ibland hasar den som
en snigel - lyckligast är vi
när vi inte märker vilket.
 
Njut av dagen.
Och säg YES TILL LIVET ni också!
 
Kram Annika