Allmänt

Längtan.

Hej på er.
Aldrig är väl något så efterlängtat som när det är som längst borta?
Aldrig är väl sommaren så skön som mitt i vintern?
Irritationen över mygg, flugor och gödseldoft är i total glömska.
Grannen hade gärna fått köra sin gräsklippare både dag och natt, bara vi haft sommar ...
Ja, just nu är sommaren bara helt igenom fantastisk!
 
Från mitt arkiv kommer ikväll bilder från en midsommartid.
Röda vallmon - finns det egentligen något vackrare?
 

Röda vallmon - vilda sommarblommor!
Visst längtar vi nu ...
Hos mig här i Gyllebo har termometern i dag visat +7 grader, och en liten, liten stund tittade solen också fram, och jag lovar, då spratt det till i hela mig!!
 
Kvällens citat:
 
Skjut upp till i morgon bara det
du tänkt ha ogjort när du dör.
 
Det betyder alltså att man alltid ska göra det roligaste först!!
Min mamma var gullig och klok på alla sätt och vis, men där hade hon lite fel när hon brukade säga: "spara det bästa till sist" ... Gör inte det hörni!! Välj alltid det bästa först!
Ha en fin kväll och kram.
Annika
 
 
#1 - - margarethavilhelmsson:

Underbara bilder och blommor.

Svar: Ja och särskilt nu i januari månad ... nu behöver vi hopp om en lång, varm sommar. Kram på dig.
Annika Olsson

#2 - - Lina från grannar på landet:

Jag älskar valmo, jag skulle vilja ha en hel äng med valmo hemma! Så enkelt och vackert!

Svar: Jag håller verkligen med dig. Det är något visst med just vallmo ... kanske är det för att de inte trivs med att plockas in i en bukett och man får njuta av dem där de själv valt att växa. Kram.
Annika Olsson