Allmänt

En vintersöndag i januari.

Gokväll.
Så slog vintern till här hos oss på Österlen.
Fast fördelningen på snön blev inte riktigt som den brukar.
Simrishamn och dess omnejd, som normalt brukar stå utan snö, fick den här helgen föräras av ett tjockt täcka av vitt fluff. Brösarp och de norra delarna fick snopet stå utan den här gången.
Man vet liksom aldrig riktigt med vintern här på Österlen, och det är så fantastiskt.
Men vi i Gyllebo tassade ju som sagt upp till ett sagolandskap. Och jag - jag har ju både julgran och julstjärnor kvar på sina ställen ... för ser det ut som jul, så kan det gott få vara kvar tycker jag.
 

Trots att jag varit ute och rumlat precis hela natten, och missat hela min välbehövliga skönhetssömn, så var jag pigg och åkte gladeligen iväg på ett helt annat sorts party den här dagen. Jag undviker ju oftast reklam här på bloggen ... men jag kan säga så mycket som att det handlade om plastburkar...
 
En massa människor kröp ut ur sina hus och stugor för att njuta av all den härliga snön.
Rörums alla backar var fulla av glada pulkaåkare, och det såg så härlig ut. Jag hoppas att varenda unga fick chansen till lite härlig vinteraktivitet den här söndagen.
 

I Vitemölla avtog vinterkänslan, och på stranden låg bara lite vitt puder.
Nej, den här dagen gjorde den lilla byn Vitemölla inte riktigt själ för sitt namn. Den här dagen hade namnet "Gråmölla, passat bättre.
 
 
På kvällen när jag kom hem ifrån mitt party med en massa underbart glada tjejer så avslutade jag dagen med min käre make.
Halvnakna tassade vi ut på den uppskottade gången i trädgården och kröp ner i det varma, sköna spabadet. Asså, det är en lisa för både kropp och själ!
Efteråt somnade jag som en prinsessa och tog igen all sömn som gått förlorad.
Livet är allt bra skönt ändå.
 
 
Dagens citat:
 
Det finns en bra väg till glädje...
... att sluta bekymra sig över det
man inte kan påverka.
 
Ha en fin kväll och tack alla ni som hälsat på här inne på min blogg idag.
Kram Annika
 
 
#1 - - Louise:

Vackert med snö :)

Svar: Ja, det är det verkligen. Det är sällan snön får ligga stilla och orörd. Kram.
Annika Olsson

#2 - - margarethavilhelmsson:

Fina vinterbilder.

Svar: Ja, det är så underbart med lite vinterlandskap. Vi här nere i söder är inte så bortskämda med det. Kram.
Annika Olsson