Allmänt

En maskrosfuling.

Hej hej
Jag tänkte bara kika in som vanligt här med min triss i bilder.
Tänk så olika man kan tycka om saker och ting.
Som till exempel maskrosor.
Då på försommaren när hela världen invaderas av dessa gula blommor, då känner jag mig inte så attraherad av dem. Inte heller när de övergår från gula blommor till fröställning är de särskilt roliga. I alla fall inte de som växer i min gräsmatta.
Men nu, mitt i vintern, när jag ser en bild från mitt arkiv, då kan jag nästan längta ihjäl mig efter att plocka en sådan där fröboll, att  fylla mina lungor och bara blåsa maskrosfrön överallt. Se hur fröna sprider sig för vinden och så finurligt snurrar och borrar sitt lilla frö ner i jorden när de landar.
 
 
Så längtar jag efter alla härliga insekter och småkryp som kommer på sommaren.
Sländorna och alla de andra spännande småkrypen. Till och med flugorna längtar jag lite efter nu.
 
 
 Kvällens citat:
 
Jag frågar inte efter meningen
med fågelsången och soluppgången
en disig morgon.
Det bara finns där och det är vackert.
 
Ha en fin kväll, och kanske lägger ni märke till att solen är uppe lite, lite längre än för en månad sedan.
Snart kan man tassa ut och lukta på blommorna igen.
Kram Annika
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Natur;
Taggar: insekter, jungfruslända, maskrosfrö, slända, vårtecken