Allmänt

En liten suck av vinter.

Hejsan
 
Så kom den så äntligen till oss också här längst nere i det sydöstra hörnet. Vintern och snön menar jag.
Visserligen väldigt blöt och kramgo snö, men vit och fin som snö ska vara.
 

Det var så mysigt att tassa upp den där morgonen då snön föll utanför fönstret.
Jag tänkte för mig själv att egentligen hade det passat mycket bättre att Jesus föddes den här dagen, för vädret var precis det rätta för julaftonsfirande ... så mysigt och juligt.
Vi brukar låta vår utegran få stå kvar hela januari ut, eftersom det alltid är så rysligt mörkt här ute i sommarbyn på vintern. Den gjorde att det var riktig julkänsla den här morgonen.
 

Småhundarna blev som tossiga av snön. Helt vilda och busiga for de runt i trädgården. Johnny tar det hela mer med ro numera.
 
 
 
 När vi gick vår morgonrunda runt sjön så övergick snön i duggregn. Blöt och lite trist tyckte jag allt att det var. Men jag tycker att man ska vara glad för det lilla .... och jag fick i alla fall damma av vintermössan och knäppa lite sköna vinterbilder.
 
 

När vi kom till badplatsen hade det blivit riktigt grått och regnigt väder. Med snabba steg styrde vi kosan hemåt. Fast först väckte jag såklart upp alla de sömniga gäss som låg där i vattnet och plaskade.
 

Vilken skillnad det kan vara på kvaliteten på blommor. I förra veckan köpte jag en liten hortensia. Jag hann inte mer än hem från affären förrän blomskrället tappade alla sin rosa kronblad och såg allmänt hängig ut. Den fick helt enkelt gå direkt på komposthögen.
Mina snittblommor som jag köpte ett par dagar före nyår står ännu ganska fräscha och fina i min klongvas. Visserligen sjunger de nu på sista versen, men oj vilken glädje jag haft av dem.
En kollega till mig sa alltid: "man får vad man betalar för" ... det där stämmer ganska ofta tycker jag.
 

Dagens citat:
 
Bry dig om andra
men se till att inte
radera bort dig själv.
 
 
Ha en skön kväll
Kram Annika