Allmänt

En herre att lite på och pågakalas.

Hejsan.
En herre man alltid kan lita på och som aldrig gör mig besviken, det är den vackert röda domherren.
För ett par dagar sedan fick jag syn på honom vid mitt fågelbord. Han brukar vara ganska skygg och han visar sig väldigt sällan.
Men, när man väl får syn på honom så kan man alltid känna sig säker på att vintern är i antågande.
Den här gången hade han rätt - igen.
 

Då när jag fick syn på honom så skyndade jag mig såklart in efter min kamera.
Det blev ingen mästarbild, men jag fick i alla fall ett litet foto på honom där han satt lite halvgömd i skydd av fågelbordet. Den vackraste fågeln jag vet.
 

Jag har varit på en sådan där rejäl grabbfest som håller på nästintill hela natten och som man får kramp i hela magen av alla skratt. En sådan herrfest som kanske inte alla kvinnor får äran av att vara med på ...
Mer bör och ska nog inte skrivas, men jag vill passa på att tacka kvällens värd för en härlig fest .
Tack från mig!
 

Det var vid halv fem på morgonen, när vi körde hem från festen, som vintern slog till.
Över hela Österlen snöade det ymnigt och det kändes som att köra i ett sagolandskap.
Efter bara två timmars sömn var jag såklart tvungen att skutta ur sängen för att njuta av den underbara vintern som kommit under natten.
 

Allting ser så vackert ut när det ligger inbäddat i vitt fluff. Fast det förstås, vårt vita staket ser ju en aningens tråkigt ut med den gröna ton som börjat framträda alltmer tydligt det senaste året.
Nåväl, det finns en utomordentligt produkt som heter "Grönfri". Det får bli en omgång med den, och sedan lite ny vit färg. Det får bli ett av vårens projekt.
 

Dagens citat:
 
Ett föredöme är bättre än tusen argument.
 
Idag känner jag mig något, lite trött och sliten. Åldern tar ut sin rätt, och jag känner att jag inte är tjugo år längre. 
Men en rolig fest blir man aldrig för gammal för.
Ha en fin dag.
Kram Annika
 
 
 
 
 
#1 - - anneli:

Underbara vinterbilder! Tyvärr alltmer sällsynta här i södra Sverige 😡. Så här minns jag mina barndoms/ungdoms vintrar!

Svar: Ja tyvärr har du rätt. Jag minns också min barndom precis så här. Vi måste vara mer rädda om vår planet och stoppa klimatförändringarna. Ha en fin dag Anneli och kram.
Annika Olsson

#2 - - Åsa:

så jättefiina bilder som alltid

Svar: Tack gulliga du! Kram
Annika Olsson