Allmänt

En frostnupen värld.

Hej.
Äntligen har vi fått lite minusgrader och frost här hos oss. Det älskar jag verkligen.
När vi nu har minusgrader så betyder det ju att allting blir så mycket vackrare i naturen.
Dessutom håller mina hundar sig rena på morgonrundan och jag slipper bada hela gänget när vi kommer in.
 
 
Visst är det så vackert när allting blir övertäckt med rimfrost.
De svällande rhododendronknopparna ser ut som om de var doppade i strösocker.
Allting är fullt med små vackra iskristaller.
 

Till och med de fula eklöven som fått ligga kvar som skydd i mina rabatter blir vackra med en kant av iskristall. I en av mina rabatter står den speciella julros som jag köpt i höstas på en lokal marknad. Den hänger lite ledset och jag tycker nästan att den börjat likna en haschplanta ... Det blir kanske en kul jul om den kommer att blomma nästa säsong... Nu skojade jag bara såklart.  Men spänd är jag på att få se den blomma så småningom.
 

Om någon gnäller över att vi har kallt och kyligt här i Skåneland nu, så kan jag berätta att i Canada där min dotter befinner sig har de -42 grader! Det tycker jag verkar i kallaste laget faktiskt.
Min dotter berättade, att just när hon fått en stackars hund med akut magomvridning på djursjukhuset så gick brandlarmet. Och ute var det som sagt -42 grader. Burrr ....
 
 
Det finns inget bättre att börja en sådan här frostnupen dag med än en morgonjogg. Visserligen var det halt och besvärligt på sina ställen, men så ljuvligt!
Även om det inte går så fort när jag springer, så tänker jag alltid på att jag är före alla andra som inte kommit ut i löparspåret än.
 

Kvällens citat:
 
Uppträd alltid som en anka.
Var lugn och oförarglig på ytan,
men paddla som en galning under vattnet.
 
Ha en härlig kväll.
Kram från mig.
 
 
 
#1 - - Sandra Sjöberg:

Åh så himla fina bilder. Är så himla fint när det är frost.
Trevlig helg!

Svar: Tack! Javisst gör frosten vår natur lite vackrare. Jag önskar dig också en fin helg. Kram.
Annika Olsson