Allmänt

En badkarshylla har blivit till.

Gomorron
Det har inte blivit något dopp i sjön för mig ännu.
På nyårsdagen var det nära, men allting föll på att Stefan vägrade följa med och hålla handduken åt mig. Dessutom idiotförklarade han mig och påstod att jag kom att bli rysligt sjuk...
Jag får helt enkelt ta mig ann vinterbadningen utan honom!
Däremot har han nu så snällt äntligen gjort den där badkarshyllan som jag försiktigt bett om i nästan ett år. Egentligen hade jag tänkt mig en gammal drivvedsbräda som slipats sammetslen av havet. Grånad och naturligt vacker, så som bara livets gång kan göra med trämaterial. Men trots att jag hållit ögonen öppna vid havet, så har jag inte hittat något lämpligt fynd.
 

 
Det fick bli ett fynd från XL-Byggs trälager istället. Där finns det också fina träbitar, det vet jag, för det där trälagret har jag varit med och inventerat sååå  måååånga gånger....
Det fick bli en bit okantad fur. Det är en bit trä som bara är sågad på två sidor liksom. Egentligen ville jag haft den riktigt rå och barkig på sidorna, men Stefan ville vara snäll och putsade till den så fint med slipmaskinen ...
 
 
Av den snälle målaren, Simons Måleri, fick jag en liten kladd färg precis i den kulören som jag önskade. När min bräda nu inte var naturligt grå och vindpinad så ville jag att den skulle se ut som svartek istället. Inte teakfärg eller mahognyfärg som Stefan försökte med, nej svartbrun som härligt vacker svartek.
Tack för det goe målare ♥
 

Så istället för att hoppa i Gyllebosjön på nyårsdagen så tappade jag upp ett väldoftande varmt bad. Jag tände galet många levande ljus, och satte på min ljudbok (Livet är en sjukamp av Carolina Klûft) och bara njöt!!
 
 

Men allting har ett slut ... så också sköna bad.
Hundarna satt på rad utanför badrumsdörren och de ville inget hellre än att störta ut i den våta leriga världen utanför.
Det var bara för mig att dra på mig hundkläderna och ge mig ut. För det är faktiskt väldigt välgörande för både kropp och själ att vara ute i friska luften också.
 

Dagens citat:
 

"Om vi någonsin ska kunna njuta av livet så är tiden nu,

inte i morgon eller nästa år."

 
Ha en fin dag
Kram Annika
 
 
#1 - - Tess:

Vilken fin hylla! :)

Svar: Ja den blir helt ok. Kram.
Annika Olsson

#2 - - Jennie:

Så mysigt!

Svar: Tack, ja det blev bra. Kram.
Annika Olsson