Allmänt

Dessa gäss.

Gokväll
Kvällens tre bilder får bli tre foto på gäss.
Jag vet inte om de förökat sig sedan jag var liten, eller om de bara hållit sig mer gömda förut. Kanske har jag bara inte lägt märke till att de varit så många tidigare ... Plötsligt är de nu överallt, i sjön, i havet och ute på alla skånska fält.
Jag gillar gäss. De är både vackra och goda. För det finns inte många matupplevelser som slår en riktig skånsk gåsamiddag ...
Ni som följer mig minns kanske det här inlägget ....
 
 
Dagens citat:
 
Att tycka om författaren och sedan träffa honom,
kan vara som att tycka om gåslever och sedan träffa gåsen.
 
Undrar om det är så med bloggare också. Tänk att träffa upphovskvinnan till just den bloggen man älskar att följa ...
Ja, kanske är bloggare ungefär som gäss. Flyger i en v-formation åt ungefär samma håll. En först för att bana väg, resten efter i vindfånget. Men ibland är det någon förvirrad gås som alltid kommer på villovägar - den gåsen är nog jag. Utan mål, mening och riktning far jag liksom bara fram här på internet. Jag hamnar där  slumpen för mig och det är så spännande.
 
Ha en fin kväll
Kram Annika
 
 
 
#1 - - Gerd:

Visst är det härligt att träffa dig Annika som tröst får jag hålla tillgodo med bloggen. De är inte dåligt de heller. KRAM KRAM:

Svar: Åhhh tack, så fina ord. En stor kram.
Annika Olsson