Allmänt

Den skygga hägern.

Gokväll i stugorna.
Ofta när jag går mina rundor här i Gyllebo så skrämmer jag upp den gråa hägern som sitter på lur för att fiska vid sjön eller i någon bäck. Lika ilsket och argt skränande, flaxar han iväg varenda gång.
Det är inte så lätt att få någon bild av honom. Han sitter ofta gömd och jag ser honom inte förrän han vilt far iväg med ett högljutt och beklagande läte.
Ikväll får jag istället bjuda er på en annan häger.  En "Kivikshäger" som jag smög mig på vid norra Stenshuvud en härlig sommardag.
 
 
Många har hört av sig och frågat om mitt objektiv som blev stulit (om det kan man läsa här)
Mina vänners omtanke och medkänsla har gjort mig så överväldig, så rörd och glad och varm i hjärtat. För det vill jag tacka er.
Ett särskilt tack till den fina vän som skickade ett kuvert fyllt med trisslottor ... Underbara fina vän!
Nu har jag ju mest tur i kärlek - fast det är då inte så bara det!!
När min äldsta dotter känner sig extra fattig, brukar hon sucka och säga:
-asch, pengar är ju bara papper ...
Och ja, så länge vi har mat på bordet och tak över huvudet så är vi rikare än majoriteten av jordens befolkning, och för det är jag sååå tacksam!
 
Jag anmälde såklart till polisen, som nästan genast la ner ärendet. Jag förstår såklart att de inget kan göra.
Mitt försäkringsbolag håller på att värdera mitt objektiv och kommer att besluta om jag eventuellt kan få någon krona i ersättning. Mitt blogginlägg har varit till hjälp, då det framgår att jag inte varit helt oaktsam, utan det var delvis en oförutsedd händelse. Bara att hålla tummarna att det blir någon krona.
Under tiden har min gamla kamera kommit till heders igen och jag är glad att jag har den så länge.
 
 
Kvällens citat:
 
Rikedom är inte något man skaffar,
det är något man känner.
 
Jag önskar er en fin kväll.
Kram Annika
 
 
#1 - - Anonym:

hej vännen

I dag är det fredag o snart helg så himla härligt
har du varit inne på mig på instagram o kollat bild på vår nya säng?vad tycker du?
önskar dig en trevlig helg

ps.älskar din blogg o dina bilder o skulle vilja ha det utskrivet för att kunna läsa o titta på.är det ok?

Svar: Hej Åsa. Ja så härligt. Nej, det har jag missat, det får jag göra. Såklart får du skriva ut saker och ha för att titta på. Det går så bra. En stor kram.
Annika Olsson

#2 - - åsa:

det var jag som skrev men glömde skriva namn
kram Åsa Öberg

Svar: Kram vännen.
Annika Olsson

#3 - - åsa:

du är en så underbart go vän älskar dig
kram Åsa

Svar: Gulliga Åsa!!! Ha en fin dag och kram.
Annika Olsson