Allmänt

De första blommorna i min trädgård

Hej
Vad finns det att göra när man tröttnat på gråväder, regn och sörja, och bara längtar efter snö, frost och vinter ... Jo, då måste man istället gå ut i trädgården och kika efter vårtecken.
Vårtecken och vårtecken ... nu räknas nog inte julrosen som något särskilt vårtecken. Men sååå glad man kan bli när det stickor upp blommor i rabatten. Min lilla vita julros har jag fått av en kär vän och den växer sig större och starkare för varje år som går. Visst är den ljuvlig!
 

Vid sidan om min lilla vita julros växer det en stor kraftig sort med röd/bruna blommor. Den är lite senare i blomningen, men fantastiskt vacker den med. Ni ska få se när den blommar.
 

För att pigga upp mig själv fyller jag huset med ljuvliga snittblommor.
Rosor i de vackraste pasteller fick förgylla matbordet.
 

Jag har tagit fram bilder från mitt arkiv och lagt som skärmsläckare på min dator. Allt för att få njuta av lite hederlig, vit vinter.
Istället för att följa serier på TV som ju verkar vara väldigt populärt och trendigt nu, så följer jag slaviskt kvällens väderrapport.
Många människor sitter som klistrade framför sina skärmar och ser avsnitt på avsnitt av sina favoritserier. Det är inte som förr, då man med spänning fick vänta en vecka på nästa avsnitt, nej!, nu konsumeras hela rasket i ett enda långt marathontittande. Jag önskar att jag kunde göra likadant med vädret. Att se alla avsnitten i följd för hela vintern på Viaplay eller något sånt. Ja, tänk så smidigt det hade varit. Perfekt för planeringen liksom.
 

Och tänk att få göra en liten söt snöbollslykta utanför farstukvisten ... bara en sådan sak.
Åhhhh så ljuvligt!
 

Dagens citat:
 
När livet ger dig hundra anledningar att gråta,
visa då livet
att du har tusen anledningar att le.
 
 
 
Kram på er från mig.
Annika
 
 
#1 - - Maggan :

Älskar dina citat ❤

Svar: Jag älskar också tänkvärda ord och citat ... som du ju förstår. Kram.
Annika Olsson