Allmänt

Att sätta mål är lätt.

Hej
På min bloggportal finns just nu en utmaning. Den heter #MÅL2018.
Man ska skriva ett inlägg som handlar om just mål för 2018.
Mitt mål för året är att aldrig sluta...
... att aldrig sluta kämpa för att bli den bästa versionen av mig själv.
 

Det lättaste i världen är att sätta upp olika mål, som att börja träna och motionera eller gå ner i vikt.
Det svåra kommer när man ska hålla fast vid rutinerna och att aldrig sluta med dem. När man ska ge sig ut trots trötthet, dåligt väder eller tidsbrist. Det är då de dåliga ursäkterna lätt kan komma.
Mitt mål för året är helt enkelt att bara köra på med mina springrundor, som jag gjort de senaste åren. Att aldrig lyssna på de där ursäkterna. Att bara köra på
 

Min plan är att lägga in lite längre distanser igen under våren. Lite småförändringar ...
Kanske inte marathonlånga rundor med tanke på min ryggskada,  men runt en mil eller så, det är nog precis lagom för mig.
 

Detsamma gäller när det handlar om vikten tycker jag. Att börja på dieter och börja banta det är enkelt. Det svåra kommer när man sedan ska hålla den nya slanka linjen.
För mig handlade det inte om en snabb viktnedgång, utan om en livsstilsförändring.
Så även i år får jag ibland hålla igen och tänka på vad jag stoppar i mig. Att kunna unna mig av livets goda, men inte allting varje dag.  Att försöka vara den bästa versionen av mig själv. För min egen skull.
 
 

Ett mål jag också har, är att prova något nytt. Något roligt, som ska kännas som en slags belöning.
Ett år klättrade jag i jätteträd. Oboy - det var kul!
Vi får se vad det blir i år ...
 
 
Belöningar måste man såklart ha.
Min belöning kommer även att bli en ny löparklänning i år.
Jag älskar att springa i klänning eller kjol på sommaren, och när det inte går så fort i löparspåret så ska det åtminstone vara snyggt.
 
Dagens citat:
 
Ge aldrig upp din dröm på grund av 
tiden det tar att uppnå den.
Tiden kommer att passera ändå.
 
Hoppas ni också har mål för 2018, såklart utifrån era förutsättningar. Det kan vara att delta i en triathlon eller att gå till postlådan med sin rullator, det spelar ingen roll. Den enda man ska utmana är sig själv.
Mål och planer är bra för alla tror jag!
Det finns ingenting som man inte kan, bara saker som man inte lärt sig ännu.
 
Mitt bästa råd är att gör det lätt, börja med något litet och gå sakta framåt. Små steg i taget, men sluta aldrig.
Plötsligt är man ifärd med det där som först tycktes nästintill omöjligt.
Lycka till med era mål och planer.
Och bli den bästa versionen av Er själva.
 
Ha det fint.
Kram Annika