Allmänt

Amanda fyller 26 år

Hejsan.
Idag är det min mellandotter Amandas födelsedag.
26 år ung blir hon.
Tänk jag minns det precis som igår...
Jag minns precis hur det var när hon föddes ... där på toaletten ...
Ja, ingen av mina döttrar är födda där det egentligen är meningen att små bebisar ska komma till världen .... Det är kanske därför det blev små "skitungar" av dem ... söta, underbara skitungar då såklart!
 
Nåväl jag hade trott att jag skulle få fira min söta dotters dag idag, men den är inställd har hon förklarat för mig.
Efter en lång utlandsvistelse så finns bara tid för jobb och jobb och jobb  nu.
Förra året firade vi henne med ett presentkort på just en resa. Om den födelsedagen kan man läsa här
Jag har lärt mig en läxa nu, det ska jag aldrig mer ge. Med facit i hand så är det ju jag som blir den stora förloraren på en sådan present. För det första så får jag inte se min söta tös på evigheters evigheter, sedan så faller lotten alltid på mig att passa hunden. Jag tycker såklart om den där lilla hunden, men jag tycker mer om Amanda!
I år får det bli en present som bara inkluderar henne och mig ...
... och visst såg hon ut att trivas på det här stället - då för en herrans massa år sedan ....
 

Det får det bli i år älskade Amanda.
En spavistelse när du kan och vill. Om du vill!?
 
 
Dagens citat:
 
Vänta inte på tiden ... använd den.
Vänta inte på kärleken ... känn den.
Vänta inte på pengar ... tjäna dem.
Vänta inte på rätt väg ... finn den.
Vänta inte på möjligheten ... skapa den.
Älta inte misstag ... lär dig av dem.
Jämför dig inte med andra ... var unik.
Spring inte ifrån livet ... lev det.
 
Ha det fint alla kära ni.
Kram Annika
 
Och till dig Amanda vill jag säga ett stort varmt grattis på din dag.
Jag älskar dig.
Mamma
När du har tid så bokar vi din present.