Allmänt

Allt underbart vi snart har framför oss.

Gokväll i stugorna.
Jag vill egentligen bara kika in med en triss i härliga vårbilder, hämtade ur mitt bildarkiv.
Först ut är en bild som jag älskar. Den är på mig och min hund Johnny. Det är Stefan som knäppt fotot här hemma i Gyllebo. Jag och Johnny ligger i ett hav av vitsippor, en vårkväll för några år sedan.
När jag ser den bilden så behöver jag bara blunda för att kunna förnimma den ljuvliga doften av friska, frodiga vitsippor och känslan jag hade av underbar vår.
 
 
Den andra bilden jag väljer, får bli den på den lilla ekorrhona som höll till i vår trädgård för en del år sedan.
Då när jag lyckades fånga henne på bild, kunde jag se hur tjock om magen hon var. Hon låg och vilade sig på en trädgren och man kunde tydligt se att det när som helst väntades tillökning av små ekorrungar.
Naturens barnkammare stod redo.
 

Den tredje och sista bilden får bli på den lilla nyckelpigan som kom flygande och landade på mina penséer som jag var i full färd med att plantera. Just penséer är de härligaste blommorna av dem alla tycker jag. Det är de som kommer tidigt på våren i handelsträdgården med en försmak om allt vad som komma ska. Det är de som kommer med de första underbara vårkänslorna. Sedan står de så trotsigt och tåligt till långt in på sommaren.
 

Jag ville egentigen bara titta in och  påminna er om att det snart är tid igen. Tid för våren att göra sitt antåg.
Jag hoppas den tar tid på sig, att vi får njuta länge av allt det ljuvliga som våren innebär.
Men jag är förstås även redo för vintern, den vinter som inte riktigt tycks hitta hit till oss i söder.
Men kommer den så ska jag ta emot den med öppna armar ... eller öppna händer för att rulla en snöboll ...
Men det blir som det bli ...
 
Kvällens citat:
 
Intellektet säger:
Så snart allting faller på plats
uppnår jag inre frid.
Hjärtat säger:
Uppnå inre frid och allt annat
faller på plats.
 
 Hjärtat vet så mycket, vi borde lyssna lite mer på hjärtats röst.
Ha en fin kväll.
Kram Annika