Allmänt

Småkryp och att kosta på sig något själv.

Hejsan.
 
Jag har ju tagit för vana att kika in här på bloggen då och då med en triss i foto.
Ikväll har jag rotat fram lite sköna bilder från mitt arkiv. Det är tre bilder på några av sommarens småkryp.
Om ni visste vad jag längtar efter den där ljuvliga tiden. Tiden vi kallar för sommar.
Tiden då jag brukar smyga ut i min trädgård med kameran och njuta av alla de små härliga djur som finns överallt.
Längtar ni också?
 

Även om det snart stundar vår, så vet jag att det brukar kunna vara rejält kallt ändå. Ibland håller kylan i sig ända in i maj månad, och man behöver behålla långkalsongerna på nästan ända fram till midsommar.
Särskilt om man som jag är en frusen själ.
Jag nämnde för ett tag sedan att jag önskade mig ett särskilt underställ i marinoull.
Jag funderade ett tag, men så bestämde jag mig ... jag fick helt enkelt unna mig själv ett sånt ...
Klick, klick, så var det mitt.
 
 
Dagens citat:
 
Den tuffaste matchen när man ska ta ett jobbigt beslut,
är mellan vad förnuftet säger och vad man känner i hjärtat.
 
Nu är jag utrustad ifall den där våren skulle tveka. Och bestämmer vädrets makter sig för att bidra med skön värme, då har jag ett härligt ullställ i mina gömmor inför nästa vinter.
 
Klä er varmt och ha en fin kväll.
Kram Annika.