Allmänt

Samuel 11 år och mys i valplådan.

Hej på er.
Min helg har mest varit ryggläge, ont och smärta.
Men jag är så glad att jag ändå bet ihop och tog mig till den inplanerade födelsedagsfesten i Sjöbo. 
Det är så bra med nära och kära ... Trots att jag inte kunnat ta mig till affären och handlat den där presenten som jag tänkt att Samuel skulle få, så tog han emot mig med öppna armar. Lite snopet stack jag fram ett kuvert med "bara" en peng...
Sedan fick jag syn på dem och sjönk tungt ner på golvet ... för där i "loppelådan" låg de sötaste små korvar jag någonsin sett...
... eller åtminstone sedan mina egna hundar var små tultande valpar.
 

Att åka bort utan så mycket som en liten enkel blomsterkvast till värdinnan, det bär mig helt emot.
Men det är så bra med familjen, för de förstår. Jag vet att min syster inte bryr sig om sånt där och det är skönt.
Hon blir mest glad av att träffas.
 
Den här helgen har jag inte kunnat gå upprätt, så att försöka gå i affärer har varit helt hopplöst.
Trots att jag tidigare lämnat återbud så tänkte jag att va fasen, jag kan ju lika bra åka bort och ha lite trevligt när jag ändå har så ont ...
Så med lite kraftsamling och lite sats så tog jag mig hela vägen till Sjöbo, och till grisen och till valparna.
 

Åhhh vad jag önskar att jag varit rörlig och kunnat fånga de små tultande valparna lite bättre med min kamera.
Men lite bilder blev det ändå. Och visst är hon bedårande, den lilla Tova-Lisa.
 

Emellan allt valpmys blev jag bjuden på både smörgåstårta och vanlig tårta. Det blev en mysig eftermiddag och jag hoppas att Samuel själv kan köpa den där saken som jag velat ge honom.
Kram och ett stort grattis Samuel ♥
 

Dagens citat:
 
Jag skulle uppmuntra dig att
försöka själv.
För du kan mer än du tror.
Glöm aldrig det. Och om någon
säger att något är omöjligt
spetsa öronen. Det är då du
ska använda urkraften som
finns i ditt bröst. Du har
stordåd framför dig.
Tro inget annat.
 
Tusen tack för att en halvtrist helg blev en minnesvärd och kul helg. Tusen tack systeryster och alla pågar.
Hoppas ni alla får en fin och bra dag.
Kram Annika
 
 
 
 
 
#1 - - Åsa:

gud man blir alldeles sjuk när man ser valpar ju

Svar: Ja valpar är så bedårande.
Annika Olsson