Allmänt

Pelikaner uppåt väggarna.

Hej på er.
I helgen när jag var hos min syster så fick jag en fantastisk sak med hem.
Det var en sådan där gammal charmig skolplansch.
Tillsvidare får den nu hänga i vårt Tv rum och pryda sin plats där..
 

Det är min systerson som har sinne för heminredning. Han har så härlig smak och han fyndar mycket på auktionssidor har jag förstått. Det var han som fått en plansch över och då hamnade den här underbara pelikantavlan hos mig.
Jag önskar att jag fått göra ett litet "hemhosreportage" hos honom. Han har en så skön stil med mycket växter och inredning med karaktär och själ. Kanske kanske får jag chans att fota där någongång... Kanske kan jag få visa lite av det här på bloggen ...
Tusen tack Johan ♥
 

Min egen inredning är väl lite "sådär" på sina ställen.
Sedan vi byggde om alla rummen i hela huset och flyttade runt allting här hemma har det liksom inte fallit på plats överallt. Det är TV-rummet som inte riktigt blev bra tycker jag. Det känns inte idealsikt. Möblerna är helt enkelt inte anpassade efter rummets utformning - fönster, dörrar och storlek.
Men nu får det vara som det är ett tag till. Mina planer är ju att möblerna ska flytta ut i gästhuset när det bli byggt .... och tills dess får det vara som det är.
 
Den sak som ställer till med mest bekymmer är vårt soffbord. Det är på tok förstort. I alla fall enligt mig.
Det finns en ganska lustig historia om vårt bord....
Från början hade vi ett litet lagom soffbord. Det var när Stefan råkade "dansa på bordet", som bordskivan gick i tusen bitar.
Känner man Stefan, så vet man ju att han är en händig man. Kvickt som attan gjöt han en ny bordsskiva till benen, innan jag hann börja gnälla för mycket över det trasiga bordet. Samtidigt passade han på att göra hela skivan rejält mycket större:
-så får där plats till lite mer .... sa han nöjt när det var klart!
 
 
Och nog får det plats med mycket saker på vårt soffbordet .... på gott och ont måste jag säga.
Det är inte bara stort. Det är fruktansvärt tungt också. Om man vill flytta det så måste man hyra in två bastanta tyngdlyftare ... ja så ni kan ju gissa att vi inte flyttar på det där bordet i onödan precis.
 
(Och för er som undrar vad i herrans namn Stefan skulle upp på bordet att göra, så var det för att rädda någon slags insekt som satt i taket ...)
 

 
Dagens citat:
 
Välj dina ord med smak,
du kan tvingas äta upp dem.
 
Ha en fin kväll.
Kram på er alla.
Annika