Allmänt

Den lilla ekorren och konsten att bita ihop.

Hej hej
Jag har haft galet ont i mitt ben nu i några dagar. Min egen diagnos är ischias.... eller ja, ett nytt diskbråck som ger den här smärtan.
Det har gjort att jag inte kunnat komma så långt iväg med min kamera de senaste dagarna.
Då är jag överlycklig över att de där små gyllene ögonblicken kommer hem till mig istället. Som att den söta lilla ekorren kommer till fågelbordet för att visa upp sig. Eller egentligen är det väl mest för att stjäla mat från småfåglarna, men jag tar tacksamt emot alla besök.
Han en snabb som en liten vessla, den lilla korren. Men några bilder lyckades jag ändå fånga när han for in och ut ur fåglarnas hus.
 

För att själv komma tillrätta med min smärta i rygg och ben har jag med stor möda tagit mig iväg på veckans yoga. Vissa övningar gick helt smärtfritt att göra, medan andra krävde ett djupt andetag och sammanbitna tänder. En skön stund med meditation blev det dock, och det kan aldrig vara fel.
 

Dagens citat:
Det går inte att förneka
att det finns faktorer
som sätter gränser
för vad man kan
och inte kan göra.
 
Men låt aldrig någonsin
dessa faktorer bli till
ursäkter som stoppar
dig från att göra
det du faktiskt kan göra.
 
 
Jag önskar er en fin dag.
Jag proppar i mig en dos smärtstillande, och tar tag i dagen på det sätt jag kan.
 
Kram på er
Annika
 
 
 
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Vilken jättesnygging!! LOVE IT!

Svar: Ja visst är han!!
Annika Olsson

#2 - - iza:

Så himla fina bilder! :)

Svar: Tusen tack!
Annika Olsson

#3 - - Linnéa:

SÖT EKORRE!

Svar: Ja, ekorrar är söta. Kram.
Annika Olsson

#4 - - Maggan :

Krya på dig Annika ! Har själv opererat mig för diskbråck så vet hur det känns och lider med dig ❤

Svar: Usch, ja då förstår jag att du vet hur det känns. Mitt är nog inte fullt så farligt, så det ger nog med sig vad det lider. Kram kram.
Annika Olsson