Allmänt

Tysta morgnar och en ond bråd död.

Hejsan
Det är så härligt i skogen nu när sommaren går på sluttampen. Det är nästan helt tyst och inte en endast fågel sjunger. Åtminstone inte lika ihärdigt som de brukar göra när våren nalkas.
Det känns så skönt. Det är som om naturen behöver den här tystnaden efter en högljudd och skränande sommar.
 
 

För andra gången den här sommaren hittar jag en död ekorre på stigen i skogen. En till synes välmående och frisk ekorre, som bara låg där stendöd på marken framför våra fötter. Småhundarna inspekterade nyfiket det döda djuret innan jag puttade in den lille stackaren i kanten. Naturens kretslopp, så som det är tänkt, men såklart lika sorgesamt för det.
 
 
Jag stannade för att knäppa några bilder på hundarna i skogen. De små hundflickorna kunde inte riktigt sitta stilla och de snurrade och konstrade på sitt vanliga "pomeranianvis", så till sist fick de onda ögat av den stora Johnnyhunden.
 
 
Ja, att sitta stilla och bli förevigade är väl inte det roligaste mina hundar vet...
 

Till och med korna och hästarna gick där tysta och tuggade i sig sin gröna frukost.
Jag njuter alltid av att stanna till och studera dem för en stund. Det är något vilsamt och harmoniskt över betande kreatur. Jag liksom fylls med en måbra känsla i hela kroppen.
 

Hemma i min stuga hade mina döttrar dukat fram en härlig frukost när jag kom hem. Det var bara för mig att slå mig ner vid köksön och hugga in. Stunder av samvaro med mina närmaste, min familj som jag älskar. Dyrbara stunder som det inte blir så ofta nuförtiden.
 
 
Dagens citat:
 
Du kan leva livet
på ett av två sätt:
 
antingen
gnälla över vad
du inte har
eller
vara tacksam över
vad livet gett dig.
Det är ditt val!
 
Ha det gott och kram
Annika
 
  
 
En kommentar publicerat i Allmänt, Natur;
Taggar: flatcoated retriever, gylleboskogen, pomeranian, tjejfrukost
#1 - - Anonym:

Just så, du väljer hela tiden!!! Lena i Tomelilla

Svar:
Annika Olsson