Allmänt

Tastecelebration Residence

Gomorron.
Ni som har följt mig ett tag och ni som känner mig, ni vet ju att jag älskar min barndoms lilla plats på jorden. Christinehof.
För en tid sedan hamnade jag åter där i mina älskade hemtrakter.
Den här gången var det i ett stort fantastiskt hus, ett hus där jag lekt och busat så många gånger när jag var barn.
Den ståtliga och vackra jägmästarbostaden på Christinehof.
 

På sociala medier hade jag under våren snappat upp att det blivit ett litet gårdshotell och restaurang här i det pampiga huset. Och den driftiga kvinna som nu höll i trådarna här var ju inte vem som helst, utan det var en tjej som verkligen också har sina rötter just här. Isabel Brummer som faktiskt är uppvuxen i just detta huset.
 
Såklart var jag tvungen att åka hit och kika och äta lite lunch.
 
 
Så otroligt vackert och vilken känsla att sitta där på den stora trappan och speja ut över Kullamad och Christinehofs vackra landskap.
 
 
Nu var det inte bara huset och platsen som tog andan ur mig den här dagen.
Maten!! Mmmm ....
Vår lunch var så fantastiskt god och så vacker. För visst gör det mycket på sig när maten även är vacker.
 
-man äter med ögonen också, sa alltid min mamma Ingrid.
 
 

När jag satt där på trappan och åt min ljuvliga mat så sköljde minnena över mig. För mitt inre kunde jag se mig själv och min klasskompis hänga där borta över planket och retas med den man som bodde här en gång för länge sedan. Han älskade nog vårt bus lika mycket som vi gjorde, om inte mer.
 
 
Sedan var det dags att tacka för oss.
Men innan vi for vidare så var jag bara tvungen att smyga upp bakom buskarna och kika på den gamla klockstapeln som vi lekt vid som barn.
 

Hit kommer jag definitivt att åka igen. Till Isabel Brummer och hennes Jägmästarbostad.
Kanske kan jag få tillfälle att sova över på hotellet, för tänk att få vakna här igen en gång. Det skulle vara så fantastiskt. Att kanske få tassa ut en morgon och njuta av naturen och kanske få se de ståtliga kronhjortar som finns här i trakten.
 
Vill ni också åka hit, hemsidan hittar ni här.
 
På hemvägen stannade vi till och köpte lite gotter hos Cake Cowboy. Mannen som står för så mycket kärlek i Kivik. Kärlek till choklad, men också till människor.
 
 
 Dagens citat:
 
Livet är dagarna som går,
se till att det blir
dagar du minns.
 
Ha en fin dag och kram från mig.
Annika