Allmänt

Sensommartecken.

Hejsan.
Sensommaren är en tid som jag alltid njuter till fullo av. När lugnet kommer och allt sommarspeedande lägger sig en gnutta.
I år känns det annorlunda, det känns som om naturen haft sensommar alltsedan juli månad och nästa steg för mänskligheten är att krypa in i stugan och mysa under en filt.
Stopp, stopp vill jag skrika. Än har naturen så väldigt mycket njutbart att ge.
Jag passar på att vara utomhus så mycket det bara går. Och nere vid sjön finns det ännu semesterfirare kvar.
På en av rastplatserna har människor i en ensam husbil slagit läger, och det ser så härligt ut.
 
 

Som alltid på sensommaren så verkar spindlarna ha fått oanad skaparlust och fyller naturen med sina olika alster i form av spunna nät.
Extra glad blir jag när jag springer på en underbart vacker korsspindel.
 

När sensommaren kommit med sitt lite kyligare väder har jag och min dotter passat på att göra lite fint hos mamma Ingrid. Hennes grav har sett torr och eländig ut hela sommaren och det enda som överlevt torkan är ett par kärleksört som jag planterade för att platsen inte skulle se helt bortglömd ut.
 
 
Dagens citat:
 
Tystnaden är inte tom,
den är full av svar.
 
Glöm inte att njuta av utelivet ett bra tag till innan ni boar in er. Sedan får man sitta där inne och uggla så väldigt länge.
 
Kram på er från mig.
Annika