Allmänt

En oväntad buske och spontana besök.

Hejsan.
Saker som jag uppskattar i livet är sådant som är lite impulsivt och oplanerat, ostyrigt och spontant. 
Möten som bara blir till utan att man behöver planera en massa långt i förväg.
Som att få goa vänner på besök. Vänner som inte märker att de måste ta höga steg över dammsugarslangar och dammtussar. Eller åtminstone låtsas de att de inte märker alla hinder som finns utströdda på strategiska ställen i vårt hem.
Vänner som kikar hit för en enkel kopp kaffe med dopp mitt i vardagen.
 
 

Kaffe med dopp behöver ju nödvändigtvis inte betyda att det serveras kakor till kaffet. Den här sommaren kan det likagärna innebära en slät kopp kaffe med ett dopp i poolen efteråt.
Eller så kan det betyda en kopp kaffe med Ballerinakex innehållande en smält, kladdig chokladsörja i mitten som smetar ut sig över alla fingrarna, så det liksom blir helt tvunget med ett dopp i poolen efteråt. Då blir det ju kaffe med dubbeldopp.
 
 
Nog har det blivit många härliga spontana besök och mycket dopp till kaffet den här sommaren.
Härliga stunder att minnas när vintern kommer.
 
 
En annan sak jag gillar, är min trädgård. Jag älskar att planera och tänka ut hur jag ska ha allting, men det är inte alltid som det blir som jag tänkt, och ibland kan det faktiskt vara ganska roligt det med.
 
På framsidan av huset har jag en liten zinkbalja med petunior stående på en stubbe. I sommar har jag sett hur den där stubben blivit helt urholkad av myror och min plan har varit att ta bort alltihopa nu till hösten.
 

Jag blev ganska häpen för några dagar sedan då jag skulle bryta bort lite grönt ogräs som plötsligt börjat växa där i den murkna stubben. När jag kikade lite närmare på det sega ogräset så insåg jag att det som växte där var en vacker fjärilsbuske.
Jag kan inte riktigt förstå hur den lyckats gro där och hur den kommit dit överhuvudtaget.
Nu får den stanna kvar där den valt att växa, så får jag se vad som händer med den framöver.
Lite roligt är det allt när trädgården själv tar över kontrollen.
 

Dagens citat:
 
Ibland är en kopp kaffe med de bästa vännerna
den enda terapin du behöver.
 
Ha en härlig dag.
Kram Annika
 
 
(Fotograf för en del av bilderna i detta inlägget är Amanda och Delwin i ett härligt samarbete.)