Allmänt

En livsnjutande fotograf

Hejsan.
Det är något alldeles sagolikt med de här augustikvällarna.
Jag känner mig så fulltankad med skön solenergi och njuter av det röda skimmer som omger allting den här månaden.
 
På "bockajaktspremiären" förra veckan så fick jag följa med alla grabbarna ut.
Alltså!!! Vilken kväll. Ren och skär magi.
 
 
 
Jag blev tilldelad ett jakttorn som ligger alldeles magiskt vackert ute på Österlens slätt.
Runt mig hade jag bara tröskade fält med vackert gul stubb,
 
 
Det är något med att sitta ensam i ett jakttorn så här. Det är som om alla bekymmer och problem sakta rinner bort från hjärnan. Allting blir så lätt och behagligt och det finns bara jag och naturen. Nuet.
 
 
Direkt när jag krupit upp i mitt torn och gjort mig hemmastadd såg jag en hare springa runt på fältet och tramsa. Hit och dit for den som en guttapärkaboll, precis som om den tränade sig på något.
 
Efter ett litet tag fick jag syn på två rävar. Det var två unga smala slynglar. Förmodligen ett syskonpar som fötts i våras och som även de mest såg ut att springa runt och leka och tramsa.
 
 

Sakta gick solen ner och jag kunde skymta månen som var halv.
 
 
När jag satt lite försjunken i mina tankar hade plötsligt två kronhjortar kommit fram på fältet.
Kanske var det ett hondjur med sin ganska stora unge ...
Trots att jag satt stilla och tyst som en mus, så kunde jag se att jag var upptäckt. Hjortmamman vädrade i luften och kunde förmodlingen känna vittring av mig. Hon klippte förargat med öronen, stampade lite i marken och fnös. Efter en stund drog de sig båda in mot skogen igen och kom inte ut därifrån förrän de var skyddade av mörkret.
 

När solen gått ner och allting blivit mörkt, packade jag ner min kamera för kvällen och satte mig på marken med ryggen mot tornet. Där kunde jag tydligt höra hur hjortarna sakta strövade runt och tuggade på små gröna blad som de hittade där i stubben. En så mäktig känsla att bara sitta där i mörkret.
 
 
Tack världens goaste jaktlag som upplåter ett jakttorn till mig. Som tänker och planerar för mig också.
Jag känner mig glyttigt mallig för det...
Jag, en obeväpnad livsnjutare med endast en kamera som mitt vapen.
 
Dagens citat:
 
Ett av våra största misstag vi gör
är att ta för givet att andra människor
tänker på samma vis som vi själva gör.
 
 
Ha en fin dag och kram från mig.
Annika
 
 
 
#1 - - Lena:

Underbart att du följde med på premiären :) Så fina bilder! Jag ska också själv snart ut på premiär i skogen.

Svar: Javisst är det ljuvligt. Lycka till på din premiär. Kram.
Annika Olsson