Allmänt

Mitt mars 2018


Mitt mars kan enkelt sammanfattas med två ord ... vinter och smärta.
Hela mars har jag mest tillbringat liggande på rygg knaprandes narkotikaklassade piller. Utanför fönstret har vintern rasat, och egentligen visste jag vad som väntade för så mycket domherrar som vi haft här, det har jag då aldrig sett förut. Såhär i efterhand så måste jag nog säga att det var en bra månad att klämma in ett diskbråck i.
Men nu jäklar är det framåt som gäller. Det kommer att ta tid innan jag är helt bra igen, det vet jag, man räknar med ungefär ett år ...men bannemej om det inte verkar som det vänder nu.
Så kom igen April - du är mer än välkommen.
 
Note myself: hejda dig nu kvinna och gör inget förhastat med kroppen.
 
Löparstatistik: 0 kilometer efter diskbråcket den 13 februari.
Så tillsvidare får jag räkna kilometrar på mina promenader istället. 
(tjejmilen i september är ännu ett mål och hastigheten har jag ju inte sagt något om ... eller....)
Promenadstatistik för mars: ynka 9 kilometer - men alltså är jag i gång igen!!!
 
Ha det fint och kram på er
Annika
 
...och tack till er som hjälpt och stöttat.
 
 
 
 
#1 - - Lars:

Så himla många fina bilder. Den första bilden får mig att tänka på landskapet någonstans i Wyoming i USA, kargt men ändå så vackert. Har bilat mycket i det landet.

Svar: Tack!! Åhhh det låter spännande. Jag hoppas få uppleva lite av USA framöver då min dotter kommer att bo där i tre år. Kram och ha en fin dag.
Annika Olsson

#2 - - Yvonne i Järrestad:

Men kära nån! Trots all din värk och smärta har du ju glatt oss som följer din blogg med så vackra foton, många tankar och positiva tillrop. Du är helt fantastisk!
Jag är så glad att höra att du nu mår bättre och att du får bra och proffsig hjälp. Varmt lycka till med återhämtningen framöver.
Må så gott!
/Yvonne

Svar: Det har nog vänt om på rätt håll nu, men det var ... hemskt. Min sadelstol vid datorn var nästan enda stället det gick att sitta, så då passade det utmärkt att blogga. Jag hoppas att ditt dumma diskbråck också vänder och jag tycker mig se samma positiva anda hos dig själv. Hoppas ni fått många härliga minnen från resan. En stor kram.
Annika Olsson