Allmänt

Ett underbart hus som vi byggt.

Hej.
Några av er brukar gilla att läsa om hus som vi byggt här på Österlen.
Det är min man, Stefan, som driver byggföretaget Stefan Hantverkar´n AB, med mig vid sin sida. Jag sköter kontorsarbetet och alla papper som det blir i ett litet företag. Efter åren som byggsäljare så är jag inte helt bakom flötet vad det gäller bygge och byggmaterial. Jag vet tillexempel att man inte kan gå till bygghandeln och köpa varken synvinklar, rutig färg eller trästräckare.
 
Ett hus jag tänkte ta er med till nu är en vacker enplansvilla som vi byggt i en liten fiskeby här på Österlen.
 

Vår kund har fått huset ritat av en lokal väldigt duktig arkitekt efter sina egna speciella önskemål. Därefter fick vi på Hantverkarn äran att bygga det här huset från grunden. Allt ifrån första spadtaget till överräckandet av nyklarna har vi varit ansvariga för vid det här husbygget.
 
 
Jag tycker verkligen om det här huset. Jag gillar särskilt enplanshus. Enkelt, vackert och ett hus att bo i för resten av livet liksom.
 

Materialvalen är gedigna naturmaterial som kommer att stå sig länge och bara bli vackrare med åren.
Invändigt är planlösningen finurlig och huset har en rymd och en atmosfär som är fantastisk.
 
 
Köket och sällskapsrummet är generöst tilltaget och jag kan verkligen känna lusten av att själv få sätta min personliga prägel på det här huset.
 

Jag minns den här dagen då jag tog mina bilder. Det var dagen då slutbesiktningen skulle ske. Det är såklart alltid lite pirrigt tycker jag. Man oroar sig för fel och brister som kan hittas av den granskande besiktningsmannen.
Stefan själv brukar alltid vara kolugn, han vet att det alltid finns krympsprickor eller färgstänk som måste åtgärdas, så är det alltid, det hör till att material rör sig och dörrar måste efterjusteras. Det är inget konstigt med det.
Jag minns hur imponerad besiktningsmannen var av det här bygget och hur lite anmärkningar det faktiskt blev. Jag var stolt och glad som en tupp.
 

Innan vår kund flyttade in i sitt vackra hus fick vi även uppdraget att lägga gräsmatta på tomten. Såklart! Snickare och murare fixar väl allt!!
 

Ett annat hus som vi byggt och som jag vet att många gillade är det här  ... det där med halmtak...
Vår hemsida hittar ni här.
 
 Kvällens citat:
 
Stora mål börjar oftast
med små steg.
Vet du inte vad du ska
börja med, så gör något bara,
det ena leder ofta till det
andra.
 
Ha en fin kväll och kram.
Annika
 
 
#1 - - JUNITJEJ:

Vilket underbart hus!

Svar: Tack. Ja ett gediget hus att få bo, leva och åldras i. Kram kram.
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Vilket fint hus. Vi byggde vårat hus 2000 och flyttade in 2002. Nu ska vi bygga ett mindre hus, 30 kvadrat med loft. Ska bli en kombinerad systuga och hus till vår hund och katt. Maken har tyvärr blivit allergisk på gamla där.

Svar: Åhhh hoppas att det blir ett underbart litet hus. Men så tråkigt med allergin. Hoppas allt löser sig. Kram
Annika Olsson