Allmänt

En tur till Pulken och äggakaga på Gästis.

Hej hej
I helgen har vi varit vid Pulken för att titta till tranorna där.
Det var med vår goa vänner som vi passade på att göra en liten utflykt den här dagen då solen strålade.
Nu skulle det visa sig att det inte alls var särskilt mycket tranorna där ännu, men några stycken fick vi allt se.
 

Vi fick lära oss att när bönderna sätter igång med vårbruket, då börjar man att mata tranorna där vid Pulken för att locka bort dem från böndernas fält. Så ännu var det lite tidigt för att se några stora mängder av fåglar.
För ett par år sedan hade jag och Stefan större tur och bilder från den gången hittar ni här.
Fast vi hängde inte läpp för det. Tranor fick vi se, och en mysig stund blev det då vi spejade efter andra fåglar också.
 
 
 
 Där vid Pulken finns uppställda kikare som man får låna och på plats finns ofta kunniga människor som med stor entusiasm berättar en massa om alla fåglar som finns vid Pulken.
 
 
En annan sak som är bra vid Pulken det är att man kan köpa korv ifall man blir hungrig. Särskilt bra är det om man har små hungriga gossar med sig på utflykt.
 

När vi hade fått nog av fåglar och tranor strosade vi mot bilen igen.
-kolla där Annika, där går en trana jättenära, den kan du ju fotografera, sa Stefan ivrigt och pekade ...
 
Ja, jag respekterar att människor har olika tro här i världen. Och jag vet ju att det finns människor som inte tror på storken, det har jag hört ...
Men jag fotograferade den där "tranan" och tänkte för mig själv att jag minsann är en sådan person som blint tror på storken i alla fall.
 

För de som nu blir oroliga över Stefans syn, så kan jag lugna er med att han har en tid hos vår lokala optiker om några dagar.
 
Så var det dags för födointag och vad passar då väl bättre än ett stopp på Brösarps Gästis. Såklart blev det äggakaga för oss alla. En äggakaga som är oslagbar. För minstingen i vårt gäng blev det glass i stora lass och lite Pippi Långstrump på telefonen.
 
 
 
 Dagens citat:
 
Lyssna efter bästa förmåga på
allt dina barn vill berätta för dig,
oavsett vad det gäller.
Om du inte lyssnar på
småsaker när de är små så
kommer de inte att berätta de
stora sakerna när de är stora,
eftersom för dem har alltihopa
varit stora saker.
 
Ha en fin dag och kram
Annika
 
 
 
#1 - - Anonym:

Vilken sann historia du skrev om att lyssna!! Så är det och jag försöker lyssna hela långa dagarna på mina godingar på jobb... Ibland tolkar jag tokigt och får reda på det ordentligt... 😀 Tror det är ett av världens bästa jobb.... 😀

Svar: Ja, det måste vara underbart. Fast jag kan förstå att det är tröttande ibland. Kram på dig Lena.
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Kramar Lena

Svar: Kram kram
Annika Olsson