Allmänt

En kan inte ersätta en annan.

Hejsan.
Jag vill bara kika in ikväll med lite bilder och tankar som vanligt.
Våren gör sina framsteg för varje dag nu och det är så underbart.
 
 
Det går lite bättre för mig att promenera nu. Tidigare fick jag svanka så väldigt med ryggen och liksom gå och dra in "svansen" mellan benen för att högerbenet inte skulle krampa. Nu går det pyttelite bättre och jag kan mer och mer njuta av naturen igen.
Livet är härligt ändå!
 

I trädgården händer det också saker hela tiden.
Alla vårlökar slår ut en efter en.
 

En dag sa Andréa till mig att jag skulle inte vara ledsen över att hon åkte iväg igen, för snart kommer ju Emmy hem istället ....
Alltså, nej det funkar inte så!!! Inte alls!!
Den ena ersätter inte den andra. I alla fall inte när det gäller mina barn. Emmy kan aldrig någonsin ta bort min längtan efter Andréa, lika lite som Andréa ersätter min längtan och kärlek efter Amanda. Den ena dotter kan aldrig någonsin ersätta den andra
 Var och en har en alldeles särskild plats i mitt hjärta, och de platserna är unika för just dem..
 
Såklart håller jag på att längta ihjäl mig efter Emmy nu. Efter hennes alldeles speciella sätt och kluckande skratt. Älskade Emmy.
 
 
 
 
 
Kvällens citat:
 
Skäms inte över vem du är.
Det är dina föräldrars jobb.
 
Ha en fin kväll.
Kram från en alltid stolt Annika
 
 
 
 
#1 - - Anneli:

Precis!!! Så sa många till mig när S var borta halvårsvis ( årsvis), men du har ju E ( min älskade svärdotter) men den ena kan ju inte ersätta den andra. Precis som om man har ett par tre nära vänner o man längtar efter att umgås med den ena så går det ju inte o bara byta ut🤔. Kram

Svar: Nej det är rätt Annelie, så fungerar det inte. Såklart kan man finna tröst i att ha någon av barnen nära, men den där tomma platsen i hjärtat finns ju där ändå. Ungefär som en tom plats i en biosalong... det kvittar hur mycket människor man fyller på med bakåt, det kommer ändå finnas en tom stol på första raden.... Kram kram.
Annika Olsson