Allmänt

Är det vad du verkligen vill?

Hejsan
Nu när min äldsta dotter var hemma de där ynka få dagarna, så hade hon så väldigt mycket att göra.
Hon planerade in en massa och skulle hinna med allt, vara alla till lags ... Jag insåg att det kom ju nästan att bli omöjligt.
När hon skulle baka en tårta så undrade jag lite försiktigt om det var vad hon verkligen ville göra de få dagar hon var hemma i Sverige ...  ja, för då skulle hon ju naturligtvis baka den där tårtan, men annars ...
Såklart var det inte det hon helst ville göra. Hon ville hellre åka en runda till havet. Havet som hon saknat så mycket under det halvår hon varit borta!!
 
 
Hon och jag startade dagen tidigt i ottan.
Jag var inkallad på årets militärövning, men till min stora sorg var jag tvungen att åka till Revinge för att sjukanmäla mig istället. Andréa körde för mig dit och vem passade väl bättre än hon, till att besiktiga Johnny när han den här dagen både mönstrade in och ut.
Hoppas alla mina härliga gröna kompisar har haft en bra övning på fältet ...
Nästa gång är vi med igen!!
 
 
 
Fast det finns någon mening med allt som sker ... nu fick jag en eftermiddag tillsammans med Andréa istället.
Och såklart väntade en promenad längs havet på oss.
 
 

Vi stannade bilen på norra parkeringen i Vitemölla och vandrade i sakta mak norrut.
Framme vid Klammersbäck tog vi en skön paus. Min rygg tillät inte den vanliga marschtakten, men jag var så lycklig över att kunna vandra med, och lite smärta får man tåla.
 
 

Där vid Klammersbäck, det lilla ensamma trädet och den vinpinade stolen är det så himla vackert.
Jag kan nästan aldrig se mig mätt på den vyn. Jag tror nog Andréa också njöt av en stilla stund där under det lilla trädet.
 

Vi diskuterade lite om vi skulle vända tillbaka till bilen, men jag ville ju så förtvivlat gärna dra ut på den här stunden.
Jag bet ihop och efterhand som vi vandrade så klingade smärtan av.
Vi passerade den lilla fiskestugan Stenören och vandrade ända bort till Verkeåns utlopp i havet. Den där platsen som är den vackraste jag vet.
 

Efter att ha vilat en liten stund vandrade vi tillbaka igen.
En sagolik stund, som jag njöt av för fulla muggar.
 
 
 
Jag fångade dagen tillsammans med min dotter, och är så glad att vi valde en stund vid havet.
De flesta av hos har en förställning om att vår tid här är oändlig, evig att vi har obegränsat med tid framför oss. Det är inte riktigt så. Jag tänker ofta på att välja det roliga framför alla "måsten". De där måsten är dessutom ofta skapade av mig själv, och ingenting alls som är ett måste egentligen. Om man gör det roliga först, så kan man göra det andra sedan.
 
Dagens citat:
 
De som dog igår hade
planer för i morse. Och de
som dog i morse hade planer
för i kväll.
Ta inte livet för givet.
 
På ett ögonblick kan allt
förändras. Så var förlåtande
och älska med hela ditt hjärta.
Du vet aldrig när den
chansen inte längre finns.
 
Ha en fin dag.
Kram Annika.
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Så sanna ord om livet Annika!! Kram Lena 💞

Svar: Ja, det skadar inte att tänka efter ibland och inte bara köra på som vanligt. Att stanna upp i vardagen. Kram Lena.
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Så mycket sann klokhet💕

Svar:
Annika Olsson

#3 - - Görel:

Så härligt att ni fick den stunden. Hon sa redan när vi skildes åt att hon nog skulle till havet. :)
Hoppas att du så småningom kan åka dit och hälsa på. Samuel ska nu spara till en flygbiljett, Han ville inte släppa henne i går. <3

Svar: Det blev aldrig mer havet för henne, hon körde direkt hem. Ja där har varit många som dragit i henne ...
Annika Olsson

#4 - - Yvonne i Järrestad:

Härligt!
Och tårtan? Den köpte ni väl i stället?

Kram fr Yvonne

Svar: Ja såklart. Den köpte vi hos Norrmans i Gärsnäs. Så goda bakverk och prisvärda!! Kram på dig.
Annika Olsson