Allmänt

Vårkänslor på hösten i min trädgård.

Hej hej.
Har ni planterat några höstblommor ännu? Ljungen och alla de andra fina höstblommorna.
I mina rabatter slår de ut nu, alla de små vackra höstastrarna.
 

Fast jag har även köpt lite nytt till en av mina ekfat. Jag kunde liksom inte låta bli.
Jag älskar alla de underbara blommorna som finns nu på höstkanten.
 

Men ännu är det liv i sommarblommorna. 
Rosorna blommar på för fullt. Med lite tur så fortsätter de ända tills frosten kommer och sätter stopp för det.
 

Min ståtliga svartöga blommor också, även om bladen börjar se lite trötta och eländiga ut.
 

Min magnolia har blivit galen och fått hjärnsläpp tror jag.
Ja, nu har den börjat om med vårkänslor och blommor igen.
Härligt!
 

Av en vän fick jag en kvist av en syrenhortensia. Så fin.
En enda kvist räcker. Så härlig.
En sådan ska jag plantera nästa år.
 
 
Dagens citat:
 
Universum är fullt av magiska saker
som tålmodigt väntar på ...
... att dina sinnen ska bli skarpare.
 
 
Med blommor och växter är det som om hela sinnet blir lite skarpare, lite känsligare.
Och med jord och skit under naglarna mår man så himla mycket bättre tycker jag.
Min egen trädgård, en ren källa till välbefinnande.
Så älskad med all sin mossa, mördarsniglar och ogräs. Det operfekta som gör den trivsam och till en plats som jag kan kalla "hemma". Min egen lilla plats på jorden.
 
Ha en fin dag.
Kram Annika