Allmänt

Underbara Småland

Hej hej
Förra helgen hade jag och Stefan en underbar helg.
Bästa Kent och Petra tog oss med på en välbehövlig minisemester i sitt eget lilla paradis där uppe i den Småländska skogen.
Såklart var det jakt och natur som stod mest i fokus de här dagarna.
 

Pågarna åkte ut på sina jaktpass både tidiga morgnar och sena kvällar.
Med facit i hand, skulle det visa sig att det inte fanns så mycket som skuggan av några rådjur där uppe i den Småländska skogen.
Egentligen tyckte jag att det var lite, lite bra - för i hemlighet håller jag alltid ändå mest på de obeväpnade djuren (men tsss, säg ingenting om det för någon jägare, det är min lilla hemlis)
Men frisk luft och sköna naturupplevelser blev det gott om.
 

Såklart handlade vår helg i Småland också om glas och glaskonst. För man kan såklart inte åka upp till Kosta utan att titta på glaskonst. Det finns inte mycket konst som kan imponera mer på mig än just glas.
Vi startade vårt besök med en fantastiskt god hotellfrukost. Sedan shoppade vi loss i både jaktbutiken och i den stora glasaffären.
 
 
Vi träffade härliga jaktkompisar, fikade på världens godaste bullar och tittade på glaskonst av mästarnas mästare själv, "Nisse Ghandi".
 

Vi bodde i den sötaste och charmigaste lilla stugan i hela Småland.
En idyll där det bara går att trivas och må gott.
Ett litet stycke paradis.
 

På lördagskvällen njöt vi av goda kräftor i stugan innan grabbarna drog ut på sina jaktpass.
Vi tände levande ljus och blandade till vars en "Minttu" och hade en mysig kväll med en massa fnitter och skratt.
 

Även om det inte blev något skjutet den här helgen så fick vi möta skogens drottning, Helga Älg.
Och det var mäktigt!!
 
 
Naturen är så vacker och nästan trollsk där uppe i Småland tycker jag.
Att bara kliva upp ur sängen, hoppa i ett par stövlar och sedan smyga ut i skogen i bara pyjamasen det är lite av livets mening tror jag.
 
 
Tiden går som bekant fort när man är lycklig, och vips var det tid för oss att packa för hemfärd igen.
Och jag vill såklart passa på att tacka för allt!
Tack fina goa NI ♥
 

Såklart var vi tvungna att stanna på Biltema på vägen hem.
Pågarnas favoritaffär tror jag nog att det är.
 

Dagens citat:
 
Ibland är det
svårt att förklara
varför man är
så fäst vid en
annan människa
Det enda man
egentligen vet
är att de, med sin
blotta närvaro
kan få en att må
så otroligt bra.
 
Jag önskar er alla en härlig dag.
Kram Annika
 
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Precis så känner Anita sig i sitt paradis.När hon är i Småland hämtar hon nya krafter.inga måsten.Hoppas du någon gång får se det.Kram.

Svar: Ja där är fint i Småland. För oss var det lite extra andrum i oron med Stefans hälsa. Förstår att Anita verkligen kopplar av där. Kram kram.
Annika Olsson

#2 - - Sara:

Jag håller med dig, de småländska skogarna är något alldeles speciellt... Min svärmor har kvar sitt föräldrahem i Skarmansmåla, ett litet "Bullerbyn" nån mil utanför Tingsryd. Jag älskar att vara där och ta promenader runt sjön eller dopp i den när det är väder. Men helst tar jag min yogamatta och tassar ner till bryggan tidig morgon. Underbart!

Svar: Så mysigt det låter. En yogastund på en brygga det slår nog det mesta. Ha en fin kväll. Kram.
Annika Olsson