Allmänt

Linderödskultingar hos Mandelmanns

Hej hej
Förra helgen när det regnade så våldsamt passade jag och min dotter på att hälsa på hos Mandelmanns en stund.
Alla gånger vi varit där i sommar tycker jag att det har regnat och varit rena gummistövelvädret.
Så den här regniga dagen passade ett besök där alldeles utmärkt.
 
Vi hade sett på instagram att det fötts små griskultingar där och det var dem vi gärna ville träffa såklart.
 
 
Allting växer så det knakar där. Grönt och frodigt såhär i skördetider.
De har så himla spännande blommor där tycker jag.
Som den här till exempel,  vad liknade den  ...
 

I växthuset finns också en massa roliga växter. Djungelgurka till exempel. Och en massa olika tomatsorter som får mig själv att längta efter en egen tomatodling nästa år.
 

Under de värsta regnskurarna skulade vi under ett tak vid "gysselstan", vilket är skånska och betyder gödselstack.  Där stod vi mittemot dasset där Gustav byggt sin finurliga vattencistern av en mjölkanna.
Andréa passade på att testa sina 8 år gamla gummistövlar.
-Japp, helt vattentäta ännu, förkunnade hon nöjt!
 

När regnet lättade något, fortsatte vi vår jakt efter "ynglingarna Linderöd."
I dammen såg ankorna ut att leva livets goda dagar. Nyduschade och fräscha som de ju var.
 

Så hittade vi då till sist fram till familjen Linderödsgris.
De såg ut att ha det så himla bra där de gick och bökade i gjyttjan. En liten "pellegris" stod mitt i maten och försåg sig. Efter ett tag kom Gustav med lite ogräs från trädgårdslandet.
Vilka glada grisar!! Det kommer att bli goda kotletter av dem.
 
 

Vi gick en liten sväng i det stora grönsakslandet och njöt av den vidunderliga utsikten ut över Rörum.
Sedan tackade vi för oss och drog vidare.
 

Dagens citat:
 
De vackraste sakerna
i livet är INTE saker.
Det är människor,
minnen och bilder.
Det är känslor, leende
situationer och skratt.
 
Jag önskar er en underbar lördag och tackar för att ni tittade hit till min blogg.
Jag blir också lite extra glad om ni trycker på lilla hjärtat här nedanför.
Välkomna en annan gång.
Kram Annika
 
 
 GRATTIS TILL ÅRETS KRISTALL UNDERBARA MANDELMANN!!!