Allmänt

Kusinträffen 2017

Hej hej
På allmän begäran blev det kusinträff i Gyllebo även i år.
Det var när min mamma Ingrid dog som jag började med traditionen att samla mina töser och min systers pågar för en enkel sommarträff.
Jag tycker att det är både kul och viktigt att syskonbarnen håller kontakten och känner lite samhörighet genom att då och då ses.
Förra årets träff kan man hitta här. och året innan dess finns här
 
Vädrets makter inbjöd inte till några utomhusaktiviteter, så jag fick duka inomhus istället.
Med anemoner på bordet och enkel jordgubbstårta till kaffet. Märkvärdigare behöver det inte vara.
 
 
Med ganska kort varsel för festligheterna fick det bli lite enkelt att äta.
Jag köpte lite olika goda bröd och en massa mumsigt pålägg, vips hade vi en smaklig kvällsmat som passade bra för unga, hungriga magar.
 

En regnig höstdag passar det extra bra att duka med mina Rörstrands "Annika-koppar". Lite 70-tals stuk med orange och brun rand.
Kanske inte de bästa färger jag har blandat ihop i inredning och dukning den här kvällen ... orange, rosa och rött ... men så får det helt enkelt bli ibland! Glatt humör, gästfrihet och levande ljus är ju det som gör en lyckad fest. Inte vilka färger man blandat, eller hur?
 

Det blev en helmysig kväll, med massor av skratt. Så som det lätt blir när alla känner varandra väl och är bekväma i varandras sällskap.
 
 
Pappa/morfar Kurt hade blivit opererad i sitt öga och ville inte direkt medverka på några fotografier.
Men lilla tosan Emmy poserade glatt för kameran hela kvällen.
 

Tiden går ju alltid rent för fort när man är lycklig.
Vips var det tid att plocka fram bullar och tårta.
 

Tack familjen för en underbar kväll. En kväll jag ska spara i mitt hjärta, som ett alldeles speciellt minne.
Ett särskilt tack till söta syster Görel för de presenter du hade med.
Det finns gåvor som är fina och som man blir glad för, men så finns det gåvor som betyder betydligt mer än så ... Fast mer om det i ett annat inlägg.
Tack finast syster ♥
 
Dagens citat:
 
Kärlek är inte vad du säger
utan vad du gör.
 
Ha en fin dag.
Kram från mig, en lite trött Annika
 
 
 
 
#1 - - Görel:

Tack för att NI nappade på träffen med så kort varsel!! Jättemysigt att träffas, fastän jag såg jävligt sur ut och en smula i mungipan :D Ha ha. Kram <3

Svar: Hahaha ... jag såg smulan ... fast bilden ger dig inte rättvisa... vi skrattade gott hela kvällen. Bamsekram
Annika Olsson