Allmänt

Jag plockar in naturen i min inredning.

Gomorron.
Eftersom hösten tycks vara här för att stanna nu, så tyckte jag att det var dags för lite ändring i inredningen.
Den ljuskrona som varit full med sidenblommor i en rosa färgskala, fick nu en ny skepnad. Jag var sugen på en lite mer enkel och avskalad stil. Jag tänkte plocka in naturen i form av ett par kvistar av murgröna.
Och nog fick jag in naturen allt ...
 
 
Det var en liten snigel som flyttade in med hela sitt hus.
Såklart fick han flytta ut igen. För även sniglar har rätt till sin frihet tycker jag..
Men först fick den lille rackaren vara modell för några minuter.
 

I trädgården var det nu dags att dela lite på de perenner som växt sig stora och kraftiga.
Mina anemoner fick sprida sig till ett nytt, lite misskött hörn av trädgården. Även några sorters gräs, som tillexempel ormskägg, fick en ny plats att föröka sig på.
Även om jag läst att anemoner ska delas på våren, så tyckte jag att det var värt ett försök.
 
Min tråkiga syren, som sett mer än dyster ut hela sommaren, har jag sågat ner nu. Den kommer bara att få en enda chans till, sedan är det kört för den... Om den inte skärper sig till våren, då tänker jag jämna den med marken. Livet är för kort för att stå ut med tråkiga syrener i sin trädgård tycker jag.
 

Även om det varit höstigt väder med regn och rusk, så är det ännu ganska milt ute.
Jag älskar när man kan ge sig ut på joggingrundan med bara ben och utan jacka.
Det är rena energiinjektionen!!
 
 
 
Dagens citat:
 

 Precis innan jag dör ska jag

svälja en påse med popcorn-

kärnor.

Min kremering kommer att

bli legendarisk!

 

Hoppas ni får en härlig dag.

Kram Annika