Allmänt

Höstpiff och fina vänner tittar in.

Hej hej
Oj vad det kliar i fingrarna att plocka in hela naturen just nu. Vackra nypon, kottar och löv.
Till första advent är det så mysigt att dekorera med mossa, äpple och allt fint som moder jord bjuder på. Men än är det ju långt dit ...
Jag tjuvstartar med lite vackra löv i ljuskronan. Höstigt, fint och enkelt.
 

Min dotter Andréa har världens gulligaste vänner. Helt underbara är de, allihopa.
En kväll kom de helt enkelt bara hit för att de ville träffa henne igen, innan hon snart far iväg till Canada igen.
Finaste ungdomarna. Och såklart lilla guddottern Stella, som fick lära sig ytterligare lite engelska ord av gudmor Andréa.
 

Tusen tack fina Maria för den härliga blomsterbuketten jag fick och den sanslöst goda chokladkakan du bjöd oss på....
.... jag måste väl erkänna att jag smög upp igen, mitt i natten, och tog en stor sked, stoppade i munnen och bara njöööööt!!!! Chokladtårtor  skojar man inte bort!
 
Dagens citat:
 

Äkta vänner talar

gott om dig

bakom din rygg

och säger de

dåliga sakerna

direkt till dig.

 
Det där bör man tänka på. Att tänka efter en extra gång innan man pratar om någon annan.
Ha en fin dag och kram kram.
 
Annika
 
 
 
 
#1 - - Anneli:

Oh en sån ljuskrona skulle jag vilja ha!! Är den "gammal" eller du tror den går o få tag på?

Svar: Den är nyköpt. Jag köpte den i en inredningsaffär som ´hade utförsäljning i fjor och numera stängt. De hade mycket "house doctor" saker (vet dock inte om detta är av det märket) ... kanske kan du googla och hitta en sådan på nätet.
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Tack👍🏼 Får leta.

#3 - - Anonym:

Har ett recept på en sådan chokladpaj .Ljuskronan är så läcker Annika.KRAM.

Svar: Åhhh, den var så himla god, den pajen!!! Ja, jag älskar verkligen min ljuskrona! Kram kram
Annika Olsson